کاهش قیمت احتمالی RTX 4080 در هفته های آینده برای ارتقای عملکرد فروش

طبق گزارش‌های اخیر از منابع چینی انویدیا قرار است در اواسط ماه جاری میلادی قیمت کارت گرافیک‌های GeForce RTX 4080 خود را برای رقابت با پردازنده‌های گرافیکی جدید AMD کاهش دهد. افزایش قیمت مدل GTX 4080 بیشترین افزایش قیمت برای سری محصولات 80 انویدیا با معماری‌های مختلف بوده و هیچ‌وقت قیمت این کارت‌ها در مدل‌های گذشته به 1199 دلار نرسیده است.

کاهش قیمت احتمالی RTX 4080 در هفته های آینده برای ارتقای عملکرد فروش

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،این کارت همچنین با وجود ارسال و عرضه مقادیر کمتر نسبت به 4090، فروش خوبی را تجربه نکرده و به نظر می‌رسد که مقادیر فروش نرفته آن نیز روی دست خرده‌فروشان جمع شده است. در همین راستا به نظر می‌رسد خریداران اولیه این سری کارت‌ها نیز از خرید اخیر خود ناراضی هستند.

اکنون در همین رابطه طبق گزارش‌های جدیدی که توسط Chinese Board Channels منتشر شده چندین منابع خبری اعلام کرده‌اند که انویدیا در حال کاهش قیمت کارت گرافیک‌های RTX 4080 است و انتظار می‌رود این کاهش قیمت‌ها درست در زمانی که سری کارت‌های نسل جدید AMD’s Radeon RX 7900 قرار است در دسترس قرار گیرد اعمال شوند.

این کانال خبری همچنین اظهار کرده که انویدیا به دلیل ترس از رقابت شدید با سری پردازنده‌های گرافیکی AMD دست به این کاهش قیمت نزده و این کمپانی در واقع با تجدید نظر در خصوص قیمت این محصول سعی دارد عملکرد و فروش بهتری را در بازار برای آن رقم بزند.

با این وجود می‌توان گفت که انویدیا سعی دارد با این کاهش قیمت در واقع هم فروش این مدل کارت را بهبود ببخشد و هم زمینه را برای رقابت موثرتر با سری محصولات جدید AMD آماده کند. افول قیمت RTX 4080 همچنین به این معناست که RTX 4070 Ti که در ماه ژانویه قرار است عرضه شود نیز ممکن است با قیمت پایین‌تری برای فروش ارائه شود.

با این حال نمی‌توان به طور قطع گفت که این کاهش قیمت صورت خواهد گرفت و شاید شرکت آمریکایی تصمیم دیگری اتخاذ کند یا گزارش اخیر نادرست اعلام شود اما کاهش قیمت RTX 4080 با توجه عملکرد این کارت در بازار منطقی به نظر می‌رسد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما