۱۴ درصد از آیفون در این کشور تولید می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - طبق آمارهای جدید بیش از ۱۴ درصد از آیفون‌های جهان در هند مونتاژ شده است.

۱۴ درصد از آیفون در این کشور تولید می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق گزارش بلومبرگ، اپل با جابجایی از چین به هند، تولید آیفون در هند را دو برابر کرده و به ۱۴ میلیارد دلار رسانده است.

آمار سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۴ حکایت از این دارد که حرکت استراتژیک غول فناوری برای تنوع بخشیدن به پایگاه تولیدی خود فراتر از چین موفقیت آمیز بوده است. در این مدت هند ۱۴ میلیارد دلار آیفون مونتاژ کرده است.

با تیره شدن روابط بین ایالات متحده و چین، اپل تلاش کرده است تا زنجیره تامین خود را با گسترش تولید در کشورهایی مانند ویتنام و هند متنوع کند. این یک تغییر بزرگ برای سازنده آیفون است که از لحاظ تاریخی برای تولید به چین متکی بوده است.

طبق این گزارش، اپل اکنون حدود یک در هفت یا ۱۴ درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید می‌کند که دو برابر میزان تولید سال گذشته در این کشور است.

 بر اساس این گزارش، شرکت سازنده Pegatron حدود ۱۷ درصد از این آیفون ها را مونتاژ کرد، در حالی که فاکسکان حدود ۶۷ درصد را تولید کرد. کارخانه ویسترون نیز بقیه را ساخت.

در ژوئن ۲۰۲۳، تیم کوک، مدیرعامل اپل و سایر مدیران فناوری با نخست وزیر هند، نارندرا مودی، در کاخ سفید دیدار کردند. کوک پس از جلسه به CNBC گفت که هند یک "فرصت بزرگ" است. اپل سال گذشته اولین فروشگاه‌های خرده فروشی خود را در این کشور افتتاح کرد.

اگرچه چین همچنان یک بازار حیاتی برای اپل است، اما فروش آن در سال جاری با مشکل شروع شده است.

گزارش Counterpoint Research در ماه مارس نشان داد که فروش آیفون در چین در شش هفته اول سال ۴ درصد کاهش داشته است.

این شرکت گفت اپل با رقابت قابل توجهی با سایر فروشندگان گوشی‌های هوشمند مانند هواوی روبرو است.

اپل از اظهار نظر خودداری کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما