روایت جدید از تلاش اپل برای اتصال ساعتش به گوشی‌های اندرویدی

اقتصاد ۱۰۰ - طبق اسناد حقوقی منتشر شده اپل ۳ سال تلاش کرد تا ساعت هوشمند اپل واچ خود را با گوشی‌های اندرویدی سازگار کند.

روایت جدید از تلاش اپل برای اتصال ساعتش به گوشی‌های اندرویدی

به گزارش گروه دانش و فناوری، در نوامبر ۲۰۲۳، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در نظر دارد اپل واچ را با گوشی های اندرویدی سازگار کند. این شرکت اکنون به طور رسمی آن را تایید کرده است.

 سازنده آیفون می گوید سه سال قبل از اینکه پروژه را به دلیل محدودیت های فنی کنار بگذارد، روی اضافه کردن پشتیبانی اندروید کار کرده است.

این افشاگری به عنوان بخشی از پاسخ آن به شکایت ضد تراست وزارت دادگستری صورت گرفت.

وزارت دادگستری یک شکایت ضد انحصار گسترده علیه اپل تنظیم کرد و این شرکت را متهم به استفاده از محصولات و خدمات خود برای ایجاد انحصار در بازار گوشی‌های هوشمند کرد.

جای تعجب نیست که اپل واچ بخشی از این بحث است. در این دادخواست آمده است: «اپل با کپی برداری از ایده ساعت هوشمند از توسعه دهندگان شخص ثالث، اکنون از نوآوری آن توسعه دهندگان جلوگیری می کند و اپل واچ را به آیفون محدود می‌کند تا از تأثیر منفی بر فروش آیفون جلوگیری کند».

در پاسخ به شکایت ۸۸ صفحه‌ای وزارت دادگستری، اپل گفت که در نظر دارد پشتیبانی از اندروید را به اپل واچ اضافه کند.

 این شرکت به مدت سه سال این سناریو را بررسی کرد و تشخیص داد که به دلیل محدودیت‌های فنی قابل انجام نیست. در نهایت این ایده را کنار گذاشت و اپل واچ را به آیفون محدود کرد.

 جالب اینجاست که گزارش ماه نوامبر بلومبرگ می‌گوید که اپل این پروژه را که Project Fennel نامیده می‌شود، به دلیل «ملاحظات تجاری» کنار گذاشته است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما