فیس بوک پرکاربرترین شبکه اجتماعی جهان ؛ جدول تعداد کاربران شبکه های اجتماعی

اقتصاد ۱۰۰ - آخرین بررسی‌ها از اطلاعات پلتفرم تحلیل داده‌های تجاری نشان می‌دهد که در ماه اخیر سال 2023، فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان شمرده می‌شود.

فیس بوک پرکاربرترین شبکه اجتماعی جهان ؛ جدول تعداد کاربران شبکه های اجتماعی

به گزارش گروه دانش و فناوری، این رسانه با بیش از سه میلیارد کاربر و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون نفر در صدر لیست پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی جهان قرار دارند. واتساپ و اینستاگرام نیز با کمتر از ۲.۵ میلیارد کاربر به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند. پس از این چهار عمده، تیک‌تاک چینی با ۱.۶ میلیارد کاربر به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های جهان شناخته می‌شود.

اما نگرانی‌ها نسبت به دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران تیک‌تاک، موجب شده که کنگره آمریکا نگران امنیت اطلاعات میلیون‌ها کاربر آمریکایی این شبکه شود. این نگرانی‌ها به ویژه به دلیل وجود دفتر مرکزی تیک‌تاک در چین و تابعیت آن از قوانین امنیتی و اطلاعاتی چین بوده است.

فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی جها

در فهرست شبکه‌های اجتماعی، دو شبکه ایکس (توییتر سابق) و لینکدین با کمتر از نیم میلیارد کاربر به ترتیب در پایین‌ترین مقام‌ها قرار دارند. ایلان ماسک در سال 1401 با خرید توییتر و پرداخت 40 میلیارد دلار، مالکیت این شبکه را به دست آورد، اما این شبکه هر روز با مشکلات جدیدی ماننده ترک بسیاری از کاربران روبه‌رو بوده است.

اخیراً، شهردار سوسیالیست پاریس اعلام کرد که به دلیل تبدیل شدن ایکس (توییتر سابق) به یک “فاضلاب غول‌آسا به وسعت جهان”، دیگر از این شبکه اجتماعی استفاده نخواهد کرد.

در مقایسه با سایر کشورها، فیس‌بوک در هند با بیش از 320 میلیون کاربر بیشترین محبوبیت را دارد و سپس آمریکا، اندونزی، و برزیل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما