اپل در حال برنامه‌ریزی برای خروج سریع‌تر خطوط تولید محصولات خود از چین است

اپل به دنبال کاهش وابستگی‌اش به کشور چین است و ظاهراً به تأمین‌کنندگان خود اعلام کرده که به‌طور فعالانه‌تر برای خروج از چین برنامه‌ریزی می‌کند.

اپل در حال برنامه‌ریزی برای خروج سریع‌تر خطوط تولید محصولات خود از چین است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجیاتو، شیوع مجدد ویروس کرونا و اعتراض‌های کارگری باعث شده اپل در زمینه تولید آیفون‌ها در چین با مشکلات زیادی روبه‌رو شود. در همین راستا به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها به تأمین‌کنندگان خود گفته‌اند که می‌خواهند میزان تولید در کشورهای هند و ویتنام را افزایش دهند.

چین مرکز اصلی تولیدات اپل در جهان به حساب می‌آید، اما در سال‌های اخیر مشکلات زیادی پیش روی این کمپانی قرار گرفته است؛ از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های سخت‌گیرانه گرفته تا جنگ تجاری میان چین و آمریکا. در همین راستا اپل می‌خواهد وابستگی‌اش به چین را کاهش دهد و برخی خطوط تولید را به کشورهای دیگر ببرد.

اپل می‌خواهد سریع‌تر از چین مهاجرت کند

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل به برنامه‌هایش برای خروج برخی خطوط تولید محصولاتش از چین سرعت بخشیده است. کوپرتینویی‌ها ظاهراً به تأمین‌کنندگان خود گفته‌اند که برای تولید محصولات خود در دیگر بازارهای آسیایی به ویژه ویتنام و هند، به‌طور فعالانه‌تر برنامه‌ریزی می‌کنند.

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد در کنار کاهش وابستگی‌اش به چین، کمتر به شرکت‌های زیرمجموعه فاکسکان برای تولید محصولاتش هم تکیه کند. علت این موضوع را می‌توان در اعتراض‌های گسترده کارگران فاکسکان در کارخانه ژنگژو جستجو کرد. همین اعتراض‌های کارگری احتمالاً تولید مدل‌های پرو آیفون 14 را تا 6 میلیون دستگاه کاهش می‌دهد و البته شاید بتواند باعث کاهش 20 میلیونی فروش این محصولات در فصل تعطیلات شود.

فاکسکان اپل

با وجود تمام این گفته‌ها، اپل کار سختی برای خروج خطوط تولید خود از چین دارد. طبق گزارشی که چند وقت پیش منتشر شد، 8 سال طول می‌کشد تا اپل تنها 10 درصد خطوط تولید خود را از چین خارج کند. اگرچه در حال حاضر برخی محصولات اپل در ویتنام و هند تولید می‌شوند، اما برای انتقال بیشتر خطوط تولید و تبدیل آن‌ها به مرکزی برای تولید دستگاه‌های بیشتر، به کارهای بسیار بیشتری نیاز است.

یکی از مواردی که اپل باید با آن‌ها مقابله کند، رشد پایین اقتصاد جهانی و مشکلات اقتصادی کشورهای مختلف است. بنابراین اپل نمی‌تواند به‌ راحتی در کشورهای مختلف دست به استخدام‌های جدید بزند و تشکیل تیم‌های کارآمد مانند آنچه در چین وجود دارد، برای کوپرتینویی‌ها دشوار خواهد بود.

 

 

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما