افزایش سهم استفاده از مرورگر مایکروسافت Edge به 11 درصد

به تازگی جدیدترین آمار Statcounter در خصوص سهم استفاده از مرورگرهای دسکتاپ اعلام شده و در آن مشخص شده که مایکروسافت Edge همچنان به افزایش سهم خود در این بازار ادامه می‌دهد. بازار مرورگرهای دسکتاپ به آرامی در حال تغییر و تحول و حرکت است و در گزارش نوامبر 2022 نیز این روند کلی تکرار شده و نوسانات کوچکی در آن نشان داده شده است.

افزایش سهم استفاده از مرورگر مایکروسافت Edge به 11 درصد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،با این حال با مقایسه ماه‌ها و سال‌های اخیر می‌توان یک روند کلی را متوجه شد و آن رشد مثبت مرورگر مایکروسافت ادج است. Edge رشدی آهسته و ثابت در بازار مرورگرهای دسکتاپ را نشان داده است. به گفته Statcounter سهم بازار مرورگر مایکروسافت Edge پس از مدت‌ها عرضه برای اولین بار از مرز 11 درصد عبور کرده است.

مرورگرهای مدرن مایکروسافت ادج مبتنی بر پروژه Chromium در همین راستا امتیاز 0.31 را کسب کردند و سهم کلی آن‌ها از این بخش به 11.17 درصد رسیده است. برای مقایسه این آمار می‌توان سهم ادج در یک سال گذشته را مثال زد که تقریبا 9.52 درصد از بازار بوده است.

 

گوگل کروم همچنان پادشاه بلامنازع در این بخش است و سهم استفاده کلی از این مرورگر در بخش دسکتاپ 66.13 درصد است. مرورگر دسکتاپ سافاری اپل نیز علیرغم اینکه تنها در کامپیوترهای مک در دسترس است با سهم 9.62 درصدی در مکان سوم است و فایرفاکس دیگر مرورگر محبوب نیز در رده 4 با 7.1 درصد قرار دارد.

مرورگر اپرا دیگر پروژه مبتنی بر Chromium نیز با 3.3 درصد در رتبه پنجم قرار دارد. مرورگر منسوخ شده اینترنت اکسپلورر پادشاه پیشین بخش دسکتاپ نیز هنوز زنده است و با سهم 0.77 درصدی در رتبه‌های آخر قرار دارد. به نظر می‌رسد برخی از افراد یا نمی‌خواهد و یا نمی‌توانند این مرورگر را رها کنند و علیرغم تلاش مایکروسافت برای جایگزینی آن که موفق نیز بوده است هنوز عده کمی به استفاده از آن ادامه می‌دهند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما