بررسی گلکسی واچ ۴؛ محبوب‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ که اواسط تابستان سال گذشته روانه‌ی بازار گجت‌های پوشیدنی شد، محصول پرچم‌دار سامسونگ است که توانسته با ارائه‌ی قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی و قیمتی مناسب نظر کاربران و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند .

بررسی گلکسی واچ ۴؛ محبوب‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،گلکسی واچ ۴ یک محصول مهم برای دو شرکت سامسونگ و گوگل به شمار می‌رود. سامسونگ در این گجت پوشیدنی استفاده از پلتفرم ساعت هوشمند خود را کنار گذاشته و به سیستم‌عامل Wear OS گوگل متکی شده تا ضمن بهره‌گیری از تخصص گوگل در تولید سیستم‌عامل‌های موفق، تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری را در اختیار کاربرانش قرار دهد. در سوی دیگر برای گوگل نیز مهم است که پلتفرم توسعه‌یافته‌ی این شرکت، بدون در نظر گرفتن مشخصات سخت‌افزاری این ساعت هوشمند حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشد.

اگرچه این گجت پوشیدنی جدیدترین ساعت هوشمند پرچم‌دار سامسونگ نیست، اما خیلی هم تفاوتی با گلکسی واچ ۵ ندارد. به طور کلی می‌توان گفت کاربران اندرویدی که به دنبال خرید یک ساعت هوشمند باکیفیت و بادوام هستند که علاوه بر ارائه‌های حالت‌های ورزشی و سنسورهای متعدد، قیمت خوبی نیز داشته باشد، می‌توانند گلکسی واچ ۴ را به عنوان یکی از گزینه‌های خرید خود به شمار آورند.

هر دو نسخه‌ی گلکسی واچ یعنی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک از یک فریم بازطراحی شده بهره می‌برند که کمی یکپارچه‌تر شده و بین ساعت هوشمند و بند‌های آن دیگر هیچ شکافی به چشم نمی‌خورد. مجموعه استاندارد دکمه‌های تاج نیز به جای یک تاج گرد برجسته و همراه با یک دکمه کناری روان، از طراحی مستطیلی شکلی بهره می‌برند.

با وجود این تغییرات ظریف، سری گلکسی واچ ۴ به طراحی گلکسی واچ‌های گذشته نیز وفادار مانده، چراکه مدل کلاسیک گلکسی واچ ۴ مجهز به قاب چرخشی است که هم یک ابزار ناوبری مفید و هم فیجت اسپینر عالی به شمار می‌رود. بزل گردان همانند قلم S-Pen سری نوت یک ویژگی بسیار مهم ساعت‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود، اما با این وجود سامسونگ در سری گلکسی واچ ۵ آن را از طراحی ساعت‌های هوشمند جدیدش حذف کرده است.

بدون شک می‌توان گفت که سیستم‌عامل Wear OS گلکسی واچ ۴ سامسونگ بهترین تجربه‌ی کاربری ممکن را به شما ارائه می‌دهد. مدل‌های قبلی این شرکت با سیستم‌عامل سامسونگ عملکرد خوبی داشتند، اما پس مدتی مشکلاتی زیادی برای کاربران ایجاد می‌کردند که با لگ و باگ‌های آزاردهنده‌ای همراه بود. سیستم‌عامل این ساعت هوشمند به هیچ عنوان لگ و باگ ندارد و به شما این امکان را می‌دهد که خیلی سریع و به‌راحتی به طور یکپارچه بین صفحات جا‌به‌جا شوید.

یک سری اپلیکیشن‌ها نظیر Samsung Pay و Samsung به صورت پیش‌فرض همانند سیستم‌عامل تایزن روی سیستم‌عامل این ساعت هوشمند نصب شده‌اند. علاوه‌بر این‌ها، سوپر اپلیکیشن جدید گوگل به همراه اپ‌های کاربردی زیر مجموعه‌ی آن و همچنین دستیار صوتی گوگل نیز از دیگر قابلیت‌های قابل توجه این ساعت هوشمند به شمار می‌روند. اسکرول کردن نقشه روی اپ گوگل مپس این ساعت بسیار ساده و راحت است و به آسانی می‌توانید بدون استفاده از گوشی هوشمند خود، از نقشه بهره ببرید.

مکمل سیستم‌عامل Wear OS این ساعت هوشمند، رابط کاربری One UI سامسونگ است که موجب شده گلکسی واچ ۴ به سایر محصولات اکوسیستم این غول کره‌ای نزدیک‌تر شود. این رابط کاربری به طور خودکار ویجت‌های گوشی هوشمند سامسونگ شما را به ساعت هوشمندتان منتقل می‌کند. رابط کاربری One UI سامسونگ کتابخانه‌‌ای از واچ‌فیس‌های مختلف و متنوع را به همراه قابلیت شخصی‌سازی گسترده به کاربران ارائه می‌دهد. اعداد حباب‌دار و انیمیشن‌های حیوانات از جمله‌ ویژگی‌های رابط کاربری این ساعت است که از اندروید ۱۲ گرفته شده است.

سامسونگ سنسور سلامت جدیدی را برای گلکسی واچ ۴ توسعه داده است. این ساعت هوشمند سنسور مانیتورینگ ضربان قلب (PPG)، نوار قلب (ECG) و آنالیز امپدانس بیوالکتریک (BIA) را در قالب یک سنسور ۳ در ۱ با هم ترکیب کرده که نزدیک‌تر از سنسورهای سلامت مدل‌های قبلی گلکسی واچ روی پوست کاربران قرار می‌گیرد.

از بین این سنسورهای مذکور، سنسور آنالیز امپدانس بیوالکتریک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این سنسور همانند بهترین ترازوهای هوشمند موجود در بازار، جریان الکتریکی ضعیفی را به بدن شما ارسال می‌کند تا درصد چربی بدن، شاخص توده بدن (BMI)، توده عضلانی، توده استخوان، درصد آب بدن و موارد دیگر را مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار دهد. انجام دادن این تست نیز بسیار سریع است و تنها باید انگشتان خود را به مدت ۱۵ ثانیه روی دکمه‌های تاج نگه دارید؛ بدون اینکه این انگشتان روی پوست کنار ساعت هوشمند قرار گیرند که این کار ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد.

هنگامی که این تست به درستی صورت گرفت، تجزیه‌وتحلیل توده بدنیتان به شما کمک کند می‌کند تا متوجه شوید که چگونه تغییراتی که در رژیم غذایی یا فعالیت خود ایجاد می‌کنید، بر سیستم بدنی شما – نه فقط بر وزنتان تأثیر می‌گذارد. برای استفاده از این قابلیت نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده، برای مثال توصیه نمی‌شود که افراد دارای باتری در قلب یا افرادی که باردار هستند از BIA استفاده کنند. در حالی که بسیاری از ترازوهای هوشمند حالتی دارند که BIA را غیرفعال می‌کند، اما سامسونگ به صورت شفاف اعلام کرده که چنین افرادی نباید از این قابلیت استفاده کنند.

ساعت هوشمند

همچنین ابهاماتی در مورد معیارهای جمع‌آوری شده از سنسور BIA وجود دارد که احتمالاً دیسمورفی بدن را تداوم می‌بخشد. سامسونگ به شکلی واضح ادعا کرده که این اندازه‌گیری‌ها ممکن است برای افراد زیر ۲۰ سال دقیق نباشد، اما به نظر نمی‌رسد محدودیت سنی واقعی برای این ویژگی در نظر گرفته شده باشد. بررسی‌های صورت گرفته از نتایج آنالیز توده بدنی این ساعت هوشمند نشان داده که سنسور BIA عملکرد خوبی دارد، اما نتایج آن خیلی دقیق نیست و نمی‌توان به جای پزشک تنها به آن اکتفا کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما