راهنمای خرید بهترین دوربین دوچشمی برای رصد آسمان شب

یکی از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه‌های سفر فضایی بدون ترک زمین، خرید دوربین دوچشمی و پایش کیهان از روی صندلی راحتی در یک شب زیر آسمان صاف و تاریک است.

راهنمای خرید بهترین دوربین دوچشمی برای رصد آسمان شب

 به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد100 و به نقل از دیجی کالا مگ، یکی از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه‌های سفر فضایی بدون ترک زمین، خرید دوربین دوچشمی و پایش کیهان از روی صندلی راحتی در یک شب زیر آسمان صاف و تاریک است. اما برای داشتن بهترین تجربه، خوب است دوربین‌های دوچشمی را انتخاب کنید که برای کار نجومی و رصد آسمان طراحی شده‌اند.

در این نوشتار با نگاهی به توصیه‌های اسپیس، همه‌ی چیزهایی را که در مورد نحوه‌ی انتخاب دوربین دوچشمی برای رصد آسمان باید بدانید جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر قصد استفاده‌ی گسترده‌تری از این ابزار اپتیکی دارید، می‌توانید ۸ نکته‌ی کلیدی برای خرید دوربین دوچشمی را مرور کنید و سپس هنگامی که برای خرید یک دوچشمی آماده شدید، به مجموعه‌ی ما از کاربردی‌ترین دوربین‌های دوچشمی، نگاهی بیندازید.

چشم انسان به‌طرز شگفت‌انگیزی برای درک نور و رنگ و واکنش به روشنایی و تاریکی سازگار است اما این مغز است که تصویر متحرک و سه‌بعدی شما از جهان را می‌سازد و تفاوت در داده‌های بین چشم چپ و راست شما توسط ذهن، به‌عنوان اطلاعات سنجش عمق پردازش می‌شوند.

حتی اگر فواصل بسیار زیاد در کیهان، درک عمق را به چالش بکشد، با آگاهی قبلی از اهداف رصدی، می‌توانید تا حدی جهان را به‌صورت سه‌بعدی ببینید و دوربین دوچشمی این تمرین ذهنی را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

دوربین

دوربین‌های دوچشمی افزونه‌ای برای کره‌ی چشم هستند که با دور نگه داشتن چشم‌ها از اطلاعات پرت‌کننده‌ی حواس، تمام مدارهای بینایی مغز را بر لذت بردن از شگفتی‌های فضا متمرکز می‌کنند.

بسته به نوع دوچشمی، می‌توانید ۲۵ یا حتی ۵۰ برابر ستاره‌های بیشتری نسبت به چشم غیرمسلح، ببینید و این تنها به دلیل بزرگ‌نمایی نیست، بلکه به دلیل پدیده‌ی «باریکی ادراکی» (Perceptual Narrowing) و تمرکز تمرکز روی آسمان است.

آسمان شب، صرف نظر از اینکه با دوربین دوچشمی، تلسکوپ یا حتی چشم غیرمسلح به آن نگاه می‌کنید، واقعا جای شگفت‌انگیزی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال آسمان صاف و تاریک در شب باشید و سپس به بالا نگاه کنید و لذت ببرید. لذتی که با یک دوربین دوچشمی حتی در آسمان کلان‌شهرها هم می‌تواند کاملا عمیق‌تر شود و شما را شگفت‌زده کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما