با اعلام دادگاه، ایلان ماسک باید در تحقیقات پیرامون تصاحب توییتر با SEC همکاری کند

اقتصاد ۱۰۰ - ایلان ماسک بار دیگر باید در تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده درباره تصاحب 44 میلیارد توییتر حاضر شود.

با اعلام دادگاه، ایلان ماسک باید در تحقیقات پیرامون تصاحب توییتر با SEC همکاری کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، دادگاه فدرال کالیفرنیا به «ایلان ماسک» دستور داد تا بار دیگر در تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) درباره تصاحب 44 میلیارد دلاری توییتر شهادت دهد. طبق این دستور، ماسک و کمیسیون SEC اکنون یک هفته فرصت دارند تا زمان و مکان حضور او را تعیین کنند، در غیر این صورت دراین‌باره برای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. کمیسیون SEC از سال 2022 درحال بررسی خرید توییتر (ایکس کنونی) توسط ماسک است؛ نگرانی عمده این کمیسیون تأخیر ماسک در اعلام مقدار سهامی است که او ابتدا در توییتر خریداری کرده بود.

براساس گزارش رویترز، قاضی دادگاه فدرال به ایلان ماسک دستور داد تا در تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره تصاحب توییتر حاضر شود. طبق حکم دادگاه فدرال کالیفرنیا، رئیس تسلا و اسپیس‌ایکس یک هفته فرصت دارد تا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درمورد تاریخ و مکان ادای شهادت به توافق برسند؛ ماسک از شرکت در نشست قبلی در سپتامبر (شهریورماه 1402) خودداری کرده بود.

احضار ایلان ماسک برای ادای شهادت در تحقیقات SEC

کمیسیون SEC در اکتبر (مهرماه) از ماسک شکایت کرد تا او را وادار کند که به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره خرید 44 میلیارد دلاری توییتر شهادت دهد. این کمیسیون همچنین به‌دنبال دریافت شهادت او درباره این مسئله است که آیا او هنگام تکمیل مدارک موردنیاز سهام توییتر از قانون پیروی کرده یا اظهارات وی در رابطه با خرید این پلتفرم دقیق بوده است یا خیر.

آن زمان، وکلای ماسک گفتند که او در تحقیقات حاضر نخواهد شد، زیرا این کمیسیون اطلاعاتی را در رسانه‌ها منتشر کرده است. البته قاضی دادگاه فدرال این استدلال را رد کرد و گفت که رگولاتورها صلاحیت انجام این کار را دارند. همچنین اگر SEC و ماسک نتوانند درمورد تاریخ این نشست به توافق برسند، این دادگاه خودش تاریخ را مشخص خواهد کرد. ایلان ماسک پیش‌ازاین، دوبار در چنین نشستی حاضر شده و رگولاتور SEC را به آزار و اذیت متهم کرده بود. بااین‌حال، قاضی گفته که SEC اختیار صدور احضاریه را داشته است.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما