برگزاری نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای فناوری فضایی ایران

اقتصاد ۱۰۰ - 14 بهمن در سالنامه به نام روز ملی فناوری فضایی نامگذاری شده است. به همین منظور نمایشگاهی از جدیدترین دستاوردهای فناوری فضایی ایران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.اولین بار ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید در 14 بهمن 1387 به لیست کشورهایی که توانایی پرتاب ماهواره را دارند اضافه شد. به همین دلیل 14 بهمن نیز روز ملی فناوری فضایی نامگذاری شد.

برگزاری نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای فناوری فضایی ایران

به گزارش گروه دانش و فناوری، امسال نیز به روال سال‌های گذشته مراسمی با حضور رئیس جمهور در پژوهشگاه فضایی ایران آغاز به کار کرد که همزمان با این مراسم، دستاوردهای فناوری فضایی ایران نیز به نمایش در آمد.

ماکت‌های تعدادی از ماهواره‌های ساخته شده توسط متخصصان کشور، از جمله ماهواره “ثریا” و ماهواره “مهدا”، که توسط پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ساخته شده‌اند، در نمایشگاه حاضر، هفت سامانه مربوط به آتش‌سوزی، حفاظت محیط زیست و نظارت بر سطح آب برخی محصولات را نمایان می‌سازند.

دکتر سالاریه، رئیس سازمان فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گزارشی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای صنعت فضایی در دولت سیزدهم، به توضیحاتی پیرامون پیشرفت‌های صنعت ماهواره‌برهای سوخت جامد پرداخته و سیاست‌ها و راهبردهای دولت برای شتاب‌بخشی به توسعه صنعت فضایی کشور را مطرح کرده است. این برنامه‌ها با حضور رئیس‌جمهور ارائه خواهند شد و از فعالان این حوزه نیز تقدیر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما