۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور/ ۸۷۷ نقطه پر حادثه هستند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ما هنوز ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم؛ نقاطی که بر اساس ترددها حادثه در آنجا رخ می‌دهد؛ از این ۵۲۰۰ نقطه تقریبا ۸۷۷ نقطه پر حادثه داریم که باید با اولویت برطرف شود.

۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور/ ۸۷۷ نقطه پر حادثه هستند

به گزارش اقتصاد100 به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح  در حاشیه حضور در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با تقدیر از خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در تعطیلات نوروز گفت: ۸۷ هزار نیروی راهور و سایر دستگاه‌ها در طول تعطیلات نوروز برای اینکه شهروندان عزیز در کشور به‌راحتی تردد کنند، به خط شده‌اند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در امر تلفات جاده‌ای و درون شهری حتی اگر یک نفر هم کشته شود، زیاد است. به‌عنوان کسی که در سازمان قضائی نیروهای مسلح خادم عزیزان هستم عرض می‌کنم که نیروی مسلح ما و راهور ما وقت خود را برای حراست از جان مسافران گذاشته‌اند و این بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: پلیس راهور در امر تردد جاده‌ای، درون شهری و تصادفات دو وظیفه اساسی دارند. یک وظیفه مهم زمان آموزش و صدور گواهینامه برای رانندگان و حفظ آمادگی و هوشیاری برای رانندگان وظیفه مهمی است که اگر در این امر کوتاهی شود طبیعی است نتیجه آن بالا رفتن آمار تصادفات می‌شود.

حجت‌الاسلام پورخاقان خاطرنشان کرد: وظیفه دوم، نظارت بر تردد جاده‌ای توسط پلیس راهور است که اکنون به‌صورت هوشمند انجام می‌شود. به‌نظر بنده شما در حال انجام وظیفه خود هستید و باید دید که چرا این میزان تصادف رخ می‌دهد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح اظهار کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در برخی از کشورهای همسایه بعضاً دو برابر کشور ما تصادف رخ می‌دهد اما آمار تلفات کمتر است که باید بررسی شود علت این موضوع چیست و به نقش عوامل مؤثر در این حوزه توجه شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مسئله ایمنی خودروها گفت: تأثیری که نوع و کیفیت خودرو در کشته شدن فرد داشته و ضعفی که در نتیجه آن تصادف رخ داده حتماً باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورخاقان با تاکید بر ضرورت توجه نسبت به مسئله ایمن‌سازی راه‌ها گفت: پلیس راهور می‌تواند تا زمانی که ایمنی خودروها به‌صورت صد در صد احراز نشده، شماره‌گذاری نکند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت توجه به نقش خودروسازان و سایر عوامل دخیل در حوادث در تدوین گزارشات از سوی کارشناسان تصادفات اظهار کرد: نوعاً این کارشناسان در اظهار نظر خود در خصوص تقصیر راننده و عابر اعلام نظر می‌کنند؛ در حالی که کارشناس می‌تواند عدم ایمنی خودرو و تأثیر آن در فوت شخص و شدت تصادف را مشخص کند.

وی تاکید کرد: قطعاً اگر خودروسازان ببینند در کارشناسی‌ها مقصر می‌شوند و باید دیه پرداخت کنند، در نحوه فعالیت خود تجدیدنظر خواهند کرد.

حجت‌الاسلام پورخاقان اذعان کرد: در خصوص ایمنی راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز نیز باید در گزارشات کارشناسی تصادفات توجه لازم اعمال شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر این سهم تقصیرها در کارشناسی‌ها اعمال شود، با توجه به اینکه باید خسارت دهند، در عملکرد خود تجدیدنظر خواهند کرد و ما نیز در دستگاه قضا قطعاً حمایت خواهیم کرد.

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا هم در حاشیه بازدید رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی چهار وظیفه اصلی را عهده دار است، گفت: در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور، ماموریت ترافیک با بیش از ۳۹ میلیون وسیله نقلیه، ۵۲ میلیون راننده و ۸۶ میلیون جمعیت کشور که یا راننده یا سرنشین و به نوعی کاربر ترافیک هستند، وظیفه ما است.

وی افزود: در بحث مدیریت ترافیک با بهره گیری از توانمندیها و تجهیزات و نیروی انسانی انجام وظیفه و تسهیل در تردد ماموریت ماست.

سردار هادیانفر با اشاره به برنامه ششم توسعه و دغدغه مقام معظم رهبری در کاهش تلفات و جان باختگان به ویژه در ایام نوروز اظهار کرد: در برنامه ششم ۳۱ درصد پیش بینی کاهش تلفات جاده‌ای در این حوزه رقم خورده که تا پایان سال ۱۴۰۱ ، ۹۵.۵ درصد محقق شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۷۳ میلیون خدمت در حوزه ترافیکی، شماره گذاری و صدور گواهینامه توسط پلیس راهور به مردم ارائه شده است.

سردار هادیانفر با اشاره به عامل راه گفت: ما هنوز ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم؛ نقاطی که بر اساس ترددها حادثه در آنجا رخ می‌دهد؛ از این ۵۲۰۰ نقطه تقریبا ۸۷۷ نقطه پر حادثه داریم که باید با اولویت برطرف شود.

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به طرح نوروزی و با بیان اینکه پلیس راهور جزو دستگاه‌هایی است که دائم در حال ماموریت است، اظهار کرد: ۸۷ هزار نفر در قالب ۸ دستگاه مسئول در جاده‌های کشور مستقر شدند.

وی همچنین به دیگر اقدامات سایر دستگاه‌ها در این حوزه پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد لذا مقرر شد در ۳۰ کیلومتری شهرها ایستگاه‌های شادمانی ایجاد کنند. ۲۹۷ نقطه توسط استانداران ایجاد و عملیاتی اتی شد و امسال اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سردار هادیانفر ادامه داد: متاسفانه۵۱ درصد فوتی‌ها در دم می‌میرند و وقتی تصادف اتفاق می افتد جان خود را از دست می‌دهند. ۶ درصد در حین انتقال جان خود را از دست می‌دهند و ۴۳ درصد در بخش بیمارستانی هستند.

رییس پلیس راهور ادامه داد: تاکید مان توسعه بخشهای بیمارستانی و تروما در شهرستانهاست چراکه بیشترین خطایی که در فوت مجروحان اتفاق می افتد عدم تشخیص در ضربه مغزی یا خونریزی داخلی است. 

وی همچنین اعلام کرد که براساس تعداد جان باختگان از سامانه رخدادهای فراجا ، دیروز ۲۶ نفر فوتی داشتیم که این رقم متعادلی است.

سردار هادیانفر در پایان گفت: از ۲۵ اسفند تا دیروز بیش از ۳۴۲ میلیون تردد بین استانی و بین شهری داشتیم که نسبت به مدت مشابه افزایش ۵ درصدی دارد اما نسبت به نوروز ۱۴۰۰، ۳۹ درصد افزایش داشتیم.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز