مرگ دانش آموزی پس از تب و لرز، ترس از آب، نور و صدا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان گفت: علت مرگ دانش‌آموز درمیانی که اسفندماه سال گذشته مورد حیوان گزیدگی قرار گرفته بود در دست بررسی است.

مرگ دانش آموزی پس از تب و لرز، ترس از آب، نور و صدا

به گزارش اقتصاد100، محمدحسین جامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پسربچه‌ای ۱۳ ساله ساکن روستای دادران شهرستان درمیان در تاریخ یکم اسفندماه ۱۴۰۱ به علت گزش سگ به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) شهر اسدیه مراجعه می‌کند و در کمتر از دو ساعت مورد درمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تزریق سرم و دریافت سه نوبت واکسن هاری توسط این دانش آموز، بیام کرد: این دانش‌آموز در چند روز گذشته با علائم تب و لرز، ترس از آب، نور و صدا به بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند مراجعه کرده و پس از تشخیص احتمالی هاری برای ادامه درمان به یکی از بیمارستان‌های مشهد اعزام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان با بیان اینکه دو روز گذشته این دانش‌آموز فوت می‌کند، ادامه داد: هنوز علت فوت با قطعیت اعلام نشده و از مردم می‌خواهیم پیش داوری و قضاوت دور از علم را کنار بگذارند چراکه با قاطعیت به دنبال علت مرگ هستیم.

جامی در مورد احتمالات سخن کفت و افزود: ترس از آب و نور و صدا از علائم هاری است، اما این نوجوان علائم دیگری شبیه به بیماری‌های دیگر داشته است و ممکن است عامل این بیمارستان یک ویروس باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سابقه دارد پس از تزریق واکسن فرد علائم هاری را از خود نشان دهد، اظهار کرد: این امر می‌تواند اتفاق افتد در صورتی که قبل از آنکه فرد قبلا هم مورد گازگرفتگی حیوان قرار گرفته باشد و اقدام درمانی انجام نداده باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده و برطبق اظهارات خانواده متوفی، حدود دو ماه تا دو ماه و نیم گذشته سگ خانگی این خانواده در محیط خانه تلف می‌شود و این نوجوان با این حیوان در تماس مستقیم بوده است.

جامی با بیان اینکه این تماس با سگ خانگی نیز می‌تواند عامل بیماری باشد، ادامه داد: به هر حال تحقیقات ادامه دارد ولی باید گفت در بحث علمی، درمانی و واکسیناسیون این نوجوان هیچ مشکلی وجود ندارد و پرونده پزشکی موجود است‌.

وی توصیه‌هایی نیز داشت و گفت: حیوان آزاری یکی از دلایل اصلی حیوان گزیدگی است و مردم باید در این حوزه همکاری کرده و توصیه‌های علمی عمل کنند چراکه در هر روستایی ۵۰ درصد سگ‌ها بلاصاحب بوده و نیازمند رسیدگی و ساماندهی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان تصریح کرد: لازم است اعتبارات لازم تخصیص داده شود تا سگ‌ها زنده گیری شده و در مرکزی جمع‌آوری شوند؛ در واقع باید با کمک موسسات خیریه راه علمی و عاقلانه را برای کنترل سگ‌ها درنظر گرفت که البته در بیرجند د حال انجام است.

امروز خبری با این مضمون که سگ ولگرد جان یک دانش‌آموز در روستای دادران شهرستان درمیان را گرفت؛ در فصای مجازی پرتکرار شد که مسئولان شبکه بهداشت و درمان از مردم خواستند قبل از تکمیل تحقیقات پیش داوری را کنار بگذارند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما