51 هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس زاهدان

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از 51000 مزاحمت تلفنی در سال 1401 برای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وقوع پیوسته است که عمده این مزاحمت ها توسط نوجوانان و جوانان صورت گرفته است.

51 هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس زاهدان

به گزارش اقتصاد100، فریبرز راشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: جوان 32 ساله ساکن شهرستان خاش که برای اورژانس ایجاد مزاحمت می کرد با حکم مقامات قضایی به سه ماه حبس محکوم شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: جوان 32 ساله ساکن شهرستان خاش با ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و با دادن گزارش کذب وقوع تصادف علاوه بر اشغال کردن خطوط اورژانس 115، سبب اعزام چندین دستگاه آمبولانس در مسیرها و محل های مختلف و به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند شده بود.

وی ضمن تقدیر و قدردانی از دادستان و مقامات قضایی شهرستان زاهدان و خاش گفت: با پیگیری های همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از ارائه مستندات و گزارشات و طرح شکایت، متهم به مراجع قضایی احضار و به سه ماه حبس محکوم شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایجاد مزاحمت تلفنی و ارائه گزارش نادرست به اورژانس 115 را یک اقدام غیر انسانی دانست که به هیچ عنوان با فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان سازگاری ندارد.

راشدی با بیان اینکه نیروهای اورژانس در سخت ترین شرایط در سریع ترین زمان ممکن، بر بالین مجروحین و بیماران حاضر می شوند و ناجی جان آنان هستند گفت: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس 115 ممکن است سبب به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند گردد و در واقع تضیعع حقوق سایر افراد است.

وی گفت: بیش از 51000 مزاحمت تلفنی در سال 1401 برای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وقوع پیوسته است که عمده این مزاحمت ها توسط نوجوانان و جوانان صورت گرفته است.

راشدی با بیان اینکه 15 درصد تماس ها با اورژانس در سال 1401 مزاحمت تلفنی بوده است افزود: در سال 1401 در مجموع بیش از 323 هزار تماس با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گرفته شده است که بیش از 51 هزار تماس مزاحمت بوده است

وی با اشاره به پهناور بودن سیستان و بلوچستان و حادثه خیز بودن این استان گفت: وقوع حوادث رانندگی، سیل، طوفان و.. بر اهمیت خدمت رسانی افزوده است و ممکن است با ایجاد این مزاحمت های تلفن زمان رسیدن بر بالین بیماران افزایش یابد و جان آنان به خطر بیافتد

وی افزود: جهت پیشگیری از وقوع این مزاحمت ها بایستی فرهنگ سازی مناسب در مدارس و جامعه صورت پذیرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما