راز تغییر نام گوگوش فاش شد ! / اصالت خانواده اش ایرانی نبودند !

عده ای می گویند او در کودکی دایه ای ارمنی داشته است که او را به این اسم صدا می زده است و وی بعدا این اسم را به عنوان نام هنری اش انتخاب کرده است اما دلیل اصلی نام گوگوش را در ادامه مطالعه فرمایید.

راز تغییر نام گوگوش فاش شد ! / اصالت خانواده اش ایرانی نبودند !

فائقه آتشین در 15 اردیبهشت 1329 در محله سرچشمه تهران زاده شد. هرچند که تاریخ ثبت‌شده در شناسنامهٔ او، او را زادهٔ 18 بهمن 1329 نشان می‌دهد، ولی خود او می‌گوید بر پایهٔ گفتهٔ مادرش، در «15 اردیبهشت» به دنیا آمده‌است.دانشنامهٔ بریتانیکا نیز تاریخ تولد او را 5 مهٔ 1950 (برابر با 15 اردیبهشت 1329) ذکر کرده‌است. خانوادهٔ وی اصالتاً از آذربایجانی‌هایی بودند که از آذربایجان شوروی به ایران مهاجرت کرده‌بودند. پدر گوگوش از اهالی شهر سراب بود، پدر و مادر گوگوش هنگامی که وی 2 سال داشت از یکدیگر جدا شدند.

گوگوش (به ارمنی: Գուգուշ) نامی ارمنی برای پسران است. عده ای می گویند او در کودکی دایه ای ارمنی داشته است که او را به این اسم صدا می زده است و وی بعدا این اسم را به عنوان نام هنری اش انتخاب کرده است، گروه دیگری نیز ادعا دارند که او این نام را از پسر همسایه شان که ارمنی بوده است گرفته، اما آن طور که گوگوش در مصاحبهٔ مفصّل خود با هما احسان توضیح داد، این اسم را پدرش برای وی انتخاب کرده‌بود، اما ادارهٔ ثبت احوال به علّت «عجیب بودن» این نام از ثبت آن در شناسنامهٔ نوزاد خودداری می‌کند و از پدرش می‌خواهد که یک اسم ایرانی یا عربی برایش انتخاب کند که در نهایت، او نام فائقه را برای نوزاد برمی‌گزیند. اما در خانه و به‌طور کلی مکان‌های غیررسمی از همان کودکی وی را گوگوش صدا می‌زده‌اند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما