جزئیات یک خانه خرابی عجیب در بندرعباس

بدنبال ریزش پارکینگ یک ساختمان در حوالی دانشگاه آزاد بندرعباس، شرکت آب منطقه ای هرمزگان توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات یک خانه خرابی عجیب در بندرعباس

به گزارش اقتصاد100، بدنبال بروز حادثه ریزش پارکینگ یک ساختمان در حوالی دانشگاه آزاد بندرعباس و وارد آمدن خساراتی قابل توجه به صاحبان چند خودروی پارک شده در پارکینگ، شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان اعلام کرد که پس از اطلاع از وقوع حادثه ریزش بخشی از پارکینگ یک ساختمان مسکونی که در مجاورت محل گود برداری زمینِ متعلق به این شرکت قرار دارد، کارشناسان فنی و مدیران خود را به منظور بررسی این رخداد به محل اعزام کرد و با قید فوریت اقدامات کوتاه مدت و میان مدت را در دستور کار قرار داده است.

اقدامات کوتاه مدت؛ در همان دقایق اولیه ، پس از بررسی دقیق و کارشاسی محل حادثه و با هدف جلوگیری از توسعه ریزش های احتمالی و کاهش تهدید بنای مورد نظر، با همکاری شهرداری بندرعباس حجم مناسبی از خاک در مجاورت ساختمان دپو شد تا یک سازه نگهبان موقت ایجاد گردید.

اقدامات بلند مدت؛ با هدف ارائه و انجام مقاوم سازی ساختمان مذکور از مهندسین مشاور ذیصلاح طرح فنی لازم اخذ شده تا طرح مقاوم سازی این سازه نیز شروع به کار کند. لذا طرح اولیه این موضوع دوشنبه 1 آبان ماه 1402 به این شرکت ارائه و کمیته فنی شرکت بررسی اولیه را انجام داده است. در ادامه با هدف اطمینان از تصمیمات اخذ شده با مکاتبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک هماهنگی های لازم انجام گرفته تا از ظرفیت های فنی این نهاد ها نیز استفاده شود.

بر این نکته باید تاکید داشت که با توجه به نقش احتمالی عوامل مختلف در وقوع حادثه بررسی زوایای گوناگون و میزان تاثیر هر یک در دست بررسی است. از سویی به موازات اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت، اقداماتی از جانب سایر دستگاه ها ، شخصیت های حقیقی و حقوقی در حال انجام است که نتایج حاصل از این بررسی ها پس از جمع بندی دقیق از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به دستور مقام قضایی مبنی بر عدم ورود و خروج ساکنین به ساختمان مورد نظر، پیمانکار پروژه شرکت سهامی آب منطقه ای در همان روز وقوع حادثه با هماهنگی مدیر ساختمان از امکانات موجود و سایر بخش های خصوصی، محل هایی را برای اسکان موقت ساکنین این ساختمان که متقاضی استفاده از مکان دیگری بودند فراهم نموده و در اختیار آنها گذاشته است.

درپایان ضمن عذرخواهی از ساکنین ساختمان مذکور و عموم شهروندان شریف بندرعباس بابت مشکلات بوجود آمده، از دستگاه قضایی استان ، فرمانداری، شهرداری و سایر مسئولان که در روز وقوع این حادثه در محل مورد نظر حضور یافته و در مدیریت حادثه همکاری داشتند تشکرمی شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما