خرید و فروش راحت ۱۲۹ ساختمان‌ پرخطر در کشور

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ۱۲۹ ساختمان پرخطر که معرفی شده‌اند به راحتی خرید و فروش می‌شوند.

خرید و فروش راحت ۱۲۹ ساختمان‌ پرخطر در کشور

به گزارش اقتصاد100، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در همایش چشم انداز خسارت صفر در فرآیند ساخت گفت:  متاسفانه شاهد به کارگیری نیروهای کار غیرمتخصص در حوزه ساخت و ساز هستیم و  شاهد این مسئله هستیم که کارهای تخصصی در حوزه ساخت مسکن به کارگران عادی سپرده می‌شود و بعضاً در گودبرداری‌ها مهندسان حضور ندارند.

به گفته سخنگوی سازمان  آتش‌نشانی "۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران را معرفی کردیم که سال‌ها در همین عدد باقیمانده بود. متاسفانه بسیاری از این ساختمان‌ها هم اکنون بیمه هستند و به راحتی خرید و فروش می‌شوند. چرا باید این ساختمان‌ها با وجود خطراتی که دارند بیمه شوند. باید کاری کنیم که مسائلی مانند صدور بیمه برای این ساختمان‌ها منوط به اخذ تأییدیه‌ها شود یا اینکه چند برابر قیمت از آن‌ها پول بگیریم."

سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه فرهنگسازی کار عجیبی است و آموزش در ایران معنا ندارد، گفت: در کشور ژاپن و شهر توکیو چند سال قبل تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تقریبا به اندازه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران یعنی حدود ۱۱۰ ایستگاه بود. این در حالی است که ژاپنی‌ها اعلام کردند می‌خواهیم چند ایستگاه آتش‌نشانی توکیو را تعطیل کنیم.

ملکی با بیان اینکه اقدام ژاپنی‌ها به خاطر این است که مردم را آموزش داده‌اند، گفت: برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی بر اساس استاندارد‌ها به حداقل ۵ هزار مترمربع زمین نیاز است، اما ما به هزار متر زمین هم قانع هستیم تا در نهایت بتوایم ۴ خیابان را پوشش دهیم.

گفتنی است در این مراسم حسنی، مدیرعامل بانک مسکن همزمان با روز آتش‌نشان  دستور افتتاح حساب قرض الحسنه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای فرزند آتش‌نشان شهید دارابی را صادر کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما