حساب امانی چیست (Escrow Account)؟

حساب امانی یا همان اسکرو اکانت یک حساب شخص ثالث خنثی است که برای نگهداری وجوه در فرایند تراکنش استفاده می‌شود. وجوه تا زمان تحقق شرایط معامله در حساب امانی نگهداری می‌شود و پس از انجام کامل فرایند معامله و خرید و فروش در اختیار طرف‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

حساب امانی چیست (Escrow Account)؟

کاربرد اسکرو اکانت:

این نوع حساب اغلب در معاملات املاک و مستغلات استفاده می‌شود، جایی که وجوه برای پیش پرداخت یا هزینه‌های بسته شدن توسط شرکت امانی تا پایان فروش نگهداری می‌شود. همچنین می‌توان از آن در انواع دیگر معاملات مانند بازار آنلاین (فروشگاه اینترنتی) برای اطمینان از امنیت وجوه و امنیت تراکنش استفاده کرد.

 

کاربرد اسکرو اکانت در ایران:

با توجه به شرایط و چالش‌های رگولاتوری برای فروشگاه‌های آنلاین از جمله اینماد و … حساب‌های امانی یا همان اسکرو اکانت‌ها می‌توانند نقش مهمی به عنوان تسهیلگر در فرایند خرید و فروش آنلاین ایجاد کند. در حال حاضر اکثر فروشگاه‌های آنلاین از روش‌های پرداخت مانند درگاه پرداخت اینترنتی IPG یا کارت به کارت استفاده می‌کنند که این روش می‌تواند برای خریدار تهدید باشد به این دلیل که ممکن است فروشنده کالا را ارسال نکند و یا … حال با استفاده از روش درگاه امن و حضور مجموعه سوم امین مبلغ پرداختی از سوی خریدار در یک حساب واسط و یا در کیف پول مختص به فروشنده ذخیره (غیر قابل برداشت) یا به اصطلاح فریز می‌شود و پس از انجام کامل فرایند معامله و تایید خریدار مبنی بر صحت معامله، مبلغ مذکور آزاد و قابلیت انتقال یا برداشت را پیدا می‌کند.

پیش بینی می‌شود با فراگیر شدن این روش سهم بازار تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین بتواند سهم بیشتری به خود اختصاص دهد.

شرکت اطلس نگین روشنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما