ویدئوی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق/ شهادت سردار زاهدی

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق منجر به شهادت چند تن از جمله سردار زاهدی از فرماندهان سپاه قدس شد.

ویدئوی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق/ شهادت سردار زاهدی

به گزارش اقتصاد100، رژیم صهیونیستی در تجاوز جدید خود، غروب امروز به ساختمان کنسولگری ایران در منطقه المزه حمله کرد.

بیانیه وزارت دفاع سوریه

به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

سفیر ایران: پاسخ قاطع خواهیم داد

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق گفت: «این ساختمان با جنگنده‌های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم.»

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جرم و جنایت‌های زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است، اضافه کرد: «بعد از این همه جنایت در ۶ ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد. شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.»

اکبری تصریح کرد: «تاکنون اواربرداری کامل انجام نشده و بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعداً منتشر خواهد شد. دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلاً نمی‌توانیم اسامی را اعلام کنیم.»

شهادت سردار سپاه قدس

با وجود عدم اعلام اسامی شهدا از سوی سفیر ایران المیادین نوشت که سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس در حمله هوایی ساعتی پیش صهیونیست‌ها به دمشق به شهادت رسیده است. برخی رسانه‌ها نیز از شهادت «سردار محمدهادی حاجی رحیمی» معاون سردار زاهدی در این حمله خبر داده اند.

سردار محمدرضا زاهدی در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت. وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت. سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

بازدید وزیر خارجه سوریه از سفارت ایران پس از حمله

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتهاست بازدید و با سفیر ایران گفتگو کرد.

وزیر خارجه سوریه در این بازدید گفت: «ما شدیداً این حمله رژیم اسرائیل را محکوم می‌کنیم و می‌گوئیم این رژیم هرگز نمی‌تواند بر روابط سوریه و ایران تأثیر بگذارد.»

وی همچنین در مکالمه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان از محل سفارت ایران در دمشق، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

همچنین درپی تجاوز ددمنشانه عصر امروز رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، وزیر خارجه سوریه با امیرعبداللهیان تماس گرفت.

امیرعبداللهیان اعلام کرد نتانیاهو بدلیل شکست‌های  پی‌در پی رژیم اسراییل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

امیرعبداللهیان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسوولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

از سوی دیگر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود.

کنعانی تاکید کرد: ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل،  نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد.

 

گزارش راشاتودی از حمله به کنسولگری ایران

راشا تودی در گزارشی از محل انفجار امروز دمشق اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تجاوز جدیدی را ضد دمشق انجام داده است که ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این ساختمان به صورت کامل منهدم شده است و همچنان دود از ویرانه‌های این ساختمان به آسمان بلند می‌شود. خبرنگار راشا تودی اعلام کرد که این انفجار در منطقه‌ای انجام شده که منطقه‌ای دیپلماتیک و حفاظت شده بوده است.

سازمان ملل: بسیار نگرانیم

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ابراز نگرانی کرد.

کاخ سفید: از حمله به کنسولگری ایران در دمشق مطلع هستیم

سخنگوی کاخ سفید گفت واشنگتن از گزارش‌ها درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط اسرائیل مطلع است و در حال ارزیابی موضوع است.

پیش از این اسکای‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود تل‌آویو واشنگتن را از این حمله مطلع کرده بود.

واکنش کاخ سفید به حمله تروریستی به کنسولگری ایران

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به خبر حمله ترویستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت که واشنگتن گزارش‌ها درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط اسرائیل را جمع آوری می‌کند و در حال ارزیابی موضوع است.

این مقام دولتی آمریکا تلاش کرد از هر گونه اظهار نظر در خصوص این حمله تروریستی خودداری کند.

اسکای‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که تل‌آویو، واشنگتن را از این حمله مطلع کرده بود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما