قاتل بی زبان مردم پیدا شد

طبق بررسی انجام شده در نیمی از استان‌های کشور، ۱۷ درصد از جاده‌ها در مرحله خرابی شدید، ۲۶ درصد در وضع نسبتا خراب و مابقی در مرحله فرسودگی کم است که باید هرچه سریعتر بهسازی آن‌ها اجرایی شود.

قاتل بی زبان مردم پیدا شد

به گزارش اقتصاد100، همواره بخش عمده‌ای از گله‌مندی‌های رانندگان  ناوگان سنگین و همچنین بسیاری از رانندگان خودروهای سواری به آسفالت خراب جاده‌های کشور باز می‌گردد آسفالتی که به دلیل داشتن چاله وچوله‌های زیاد باعث  بروز تصادفات متعددی می‌شود و خطرات جانی و مالی زیادی برای هموطنان به دنبال دارد.

یکی از رانندگان کامیون در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با این وضع قیمت لاستیک و لوازم یدکی ناوگان متاسفانه هر روز شاهد افزایش چاله‌های راه‌های اصلی و حتی آزاد راه ها هستیم که این موضوع باعث از بین رفتن لاستیک و کمک فنر‌های خودرو می‌شود.

همچنین یکی دیگر از رانندگان می گوید: خرابی آسفالت جاده ها باعث شده که در بسیاری از مواقع بار ما از بین برود و یا دچار آسیب شود که هر بار هم این موضوع را به سازمان راهداری اعلام می‌کنیم می‌گویند باید اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

در همین رابطه اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: نرخ تصادفات جاده‌ای کشور افزایش یافته است و نقش خرابی  آسفالت جاده‌ها در این بخش را نباید نادیده بگیریم.

او گفت: بخش عمده‌ای از خرابی آسفالت در حوزه مناطق حادثه خیز است که باید در این زمینه بازنگری‌های لازم صورت گیرد.

طبق آمار‌های سازمان راهداری و بررس که در نیمی از استان‌های کشور انجام شده، ۱۷ درصد  از جاده‌های کشور در مرحله خرابی شدید، ۲۶ درصد در وضع نسبتا خراب  و مابقی که حدود ۵۷ درصد  است در مرحله فرسودگی کم هستند.

سازمان راهداری برای نگهداری از راه‌ها  ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سیاهپور مدیرکل ابنیه فنی سازمان راهداری کشور  در این خصوص می گوید: تا به امروز ۱۹ هزار و ۴۰۰ کیلومتر کار در بخش نوسازی آسفالت جاده‌های کشور انجام شده که ۱۵۶ درصد بیش از برنامه ریزی‌های صورت گرفته  بوده است.

وی افزود: ۴۹۳ هزار و  ۲۳۷ کیلومتر  آزاد راه،  بزرگراه و راه های اصلی و فرعی داریم و بر همین اساس  سازمان راهداری برای نگهداری از این راه‌ها  ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سیاهپور اظهار کرد: برای آسفالت  کریدور به سمت مشهد در سال ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است که در اولویت برنامه‌های خود قرار داده ایم همچنین کریدور از تهران به سمت بندر عباس که ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر  است را از ابتدای سال آینده اجرا خواهیم کرد که  ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد  تا ۴ هزار میلیارد تومان  اعتبار نیاز دارد.

نقش قیر در افزایش کیفیت آسفالت بسیار مهم است

براساس این گزارش بخشی از خرابی جاده‌های کشور ناشی از نامرغوب بودن قیر و آسفالت مورد استفاده است که در همین زمینه قاسمی  یک کارشناس حمل ونقل به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نقش  قیر در افزایش کیفیت آسفالت بسیار مهم و اساسی است به طوری که اگر کیفیت قیر بالا رود ما شاهد افزایش عمر بالای آسفالت جاده‌های کشور خواهیم بود.

او گفت: در حال حاضر بخش زیادی از قیر‌های مورد استفاده در جاده‌های کشور کیفیت لازم را ندارند و همین امر باعث می‌شود که کیفیت  آسفالت جاده‌ها کاهش یابد و شاهد خرابی‌های بیشتر جاده‌های کشور در مدت زمان کوتاه  باشیم.

کارشناس حمل ونقل گفت: در برخی از محور‌ها و جاده‌های کشور شاهد آن هستیم که از رویه‌های بتنی  استفاده شده است که همین موضوع باعث کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و همچنین خرابی جاده‌های کشور شده است.   به طور مثال در قطعه  اول آزاد راه تهران _ شمال از رویه‌های بتنی استفاده شده است.

بر اساس این گزارش  خروجی سامانه مدیریت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور نشان می‌دهد که ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور نیاز به بهسازی دارد و در صورت اجرایی شدن این مسیر‌ها طی امسال  وضعیت خرابی جاده‌ها تا سال آینده به زیر ۲۰ درصد می‌رسد.

در صورتی که وضعیت بهسازی راه‌ها و معابر اصلی کشور بهتر شود شاهد افزایش ایمنی جاده‌های کشور و همچنین کاهش میزان تصادفات در جاده‌های کشور خواهیم بود بنابراین بهترین اقدام در این شرایط تامین اعتبارات مورد نیاز و همچنین استفاده از قیر‌های با کیفیت و دارای استاندار‌دهای لازم است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما