هشدارهای مهم رئیس کانون رانندگان قزوین

رئیس کانون رانندگان استان قزوین با اشاره به بحران جدی وانت‌بارهای دوگانه‌سوز دارای مخازن سوخت فرسوده گفت: وانت‌بارهایی که مخزن گاز فرسوده دارند، بمب‌های متحرکی هستند که در جاده‌های ما تردد می‌کنند.

هشدارهای مهم رئیس کانون رانندگان قزوین

به گزارش اقتصاد100 به نقل از تسنیم، علی‌اکبر سیارمه در همایش ایمنی وانت‌بارهای استان قزوین که در کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه رانندگان جان خود را به خطر می‌اندازند تا خدمت به مردم دچار خلل نشود، بنابراین حل مشکلات رانندگان باید اولویت نخست مدیران و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه فهرست بلندبالایی از دردها و مشکلات رانندگان تهیه کرده‌ایم، اضافه کرد: بعد از گذشتن حدود یک‌ و نیم دهه هنوز این مشکلات به قوت خود باقی هستند و انتظار ما این است که به جای برگزاری جلسات بی‌نتیجه از ظرفیت‌های موجود در قانون برای رفع مشکلات رانندگان استفاده کنند.

سیارمه با اشاره به بحران جدی وانت‌بارهای دوگانه‌سوز دارای مخازن سوخت فرسوده گفت: وانت‌بارهایی که مخزن گاز فرسوده دارند، بمب‌های متحرکی هستند که در جاده‌های ما تردد می‌کنند. در حال حاضر هزینه تعویض این مخازن به 13 میلیون تومان رسیده که تأمین آن برای یک راننده بسیار سخت است و در این حوزه باید به رانندگان تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت شود.

رئیس کانون رانندگان استان قزوین با بیان اینکه ایمنی و معیشت رانندگان به هم گره خورده است، اضافه کرد: رانندگان باید هر 6 ماه لاستیکی که روز به روز گران‌تر می‌شود را تعویض کنند و تعمیرات دوره‌ای داشته باشند که همه اینها هزینه سنگینی دارد و دولت هم باید توجه کند که مشکل رانندگان با بخشنامه برطرف نمی‌شود.

سیارمه تصریح کرد: اگر معیشت و هزینه‌های رانندگان تأمین نشود، آرامش آنها دچار خلل شده و در نتیجه سطح ایمنی کار آنها پایین می‌آید و به همین خاطر دولت باید فکری به حال پایین آوردن هزینه‌های سرسام‌آور رانندگان کند.

افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک از مشکلات بزرگ رانندگان است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان وانت استان قزوین هم در این همایش افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک را یکی از مشکلات بزرگ رانندگان دانست و گفت: دولت باید وام‌های کم‌بهره و ارزان برای جایگزین شدن مخازن گاز فرسوده به وانت‌داران پرداخت کند و از طرفی میزان افزایش کرایه را بر پایه تورم انجام دهد.

سیدرضا محمدی افزود: یکی از مسائل و مشکلات اصلی رانندگان استان قزوین بیمه است که سازمان تأمین اجتماعی برای رفع این مشکل باید همت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان وانت‌بار ادامه داد: رعایت ارتفاع و وزن بار در حمل‌ونقل‌های برون‌شهری و درون‌شهری و همچنین مهارت‌آموزی برای کنترل و مهار بار از جمله آموزش‌های تخصصی است که به رانندگان وانت‌بار ارائه می‌شود.

خرابی چراغ وانت‌بارها عامل تصادفات شبانگاهی است

معاون ایمنی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین هم در این جلسه عدم توجه به جلو را عامل اصلی سوانح رانندگی در استان قزوین دانست و گفت: در ضمن شاهد این هستیم که چراغ‌های خودروهای وانت‌بار در بسیاری از مواقع کار نمی‌کند و به همین خودرو در ساعات شبانگاهی شاهد تصادف‌های جاده‌ای وانت‌بارها هستیم.

علیرضا معیری اضافه کرد: یکی از علل دیگر سوانح جاده‌ای توسط وانت‌بارها هم ترمزهای ناگهانی است که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی این عادت غلط برطرف شده و جلوی بسیاری از تصادفات وانت‌بارها گرفته شود. در ضمن انتظار ما این است که رانندگان برچسب ایمنی و شبرنگ را روی وانت‌بارها نصب کنند تا در جاده‌های تاریک جلوی تصادفات گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به پراکنده‌کاری و موازی‌کاری که در دستگاه‌های دولتی دیده می‌شود، از حضور نمایندگان رانندگان در جلسات کمیسیون ایمنی راه و شورای ترافیک استقبال می‌کنیم. اعتقاد داریم که عامل بسیاری از تصادفات جاده‌ای خودروهای بی‌کیفیت است و بخش زیاد از تصادفات جاده‌ای به همین دلیل رخ می‌دهد که باید این مشکل در سطح کلان و کشوری حل شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما