توافق بزرگ تردد شناورهای تحت پرچم ایران در ولگارود

اقتصاد ۱۰۰ - طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، توافق روسیه به منظور تردد شناورهای تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در ولگارود عملیاتی شد.

توافق بزرگ تردد شناورهای تحت پرچم ایران در ولگارود

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد ۱۰۰، سید علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، نقش سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه حمل‌ونقل دریایی خزر را کلیدی توصیف کرد و با استقبال از تردد شناورهای تحت پرچم ایران در ولگا رود روسیه، آن را موجب تعمیق تبادل تجاری دو کشور عنوان کرد.

حسینی درباره توسعه تبادلات تجاری ایران و روسیه از طریق حمل‌ونقل دریایی به ویژه از مسیر دریای خزر و ولگارود و نیز ضرورت فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر شمالی ایران، اظهار داشت: باید عمق تبادلات تجاری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه افزایش یابد و شاهد ایفای نقش اثرگذار ایران در بازی اقتصادی دریای خزر باشیم.

راهکارهای افزایش میزان تبادل تجارت دریایی ایران با کشورهای دریای خزر

وی ادامه داد: انعقاد توافقنامه تردد خارج از نوبت برای شناورها در بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر به منظور پهلوگیری هرچه سریع‌تر، ایجاد زیرساخت‌های حقوقی ورود شناورها به دریای خزر و نیز تسهیل تردد شناورهای تحت پرچم ایران به بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر، مهم‌ترین مسائلی است که در راستای عمق بخشیدن به تبادلات تجاری ایران با کشورهای شمالی دریای خزر باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به توافق کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان به منظور تردد خارج از نوبت شناورها به بنادر یکدیگر، عنوان کرد: پیوستن کشور ما نیز به چنین توافقاتی ضروری است و باید شرایط برای تردد شناورهای ایرانی در بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر تسهیل شود.

توافق بزرگ تردد شناورهای تحت پرچم ایران در ولگارود

طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، حسینی با بیان اینکه توافق روسیه به منظور تردد شناورهای تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در ولگارود، ‌ دستاورد و خبر خوبی به شمار می‌آید، اظهار داشت: تردد از مسیر ولگارود هزینه حمل‌ونقل را کاهش می‌دهد چرا که تنها مسیر و معبر ورودی شناورها به دریای خزر است و موجب می‌شود عمق تبادل تجاری ایران با روسیه افزایش یابد. با توجه به سرمای هوای منطقه، ‌ صرفاً امکان ۶ ماه تردد در ولگارود وجود دارد و باید به بهترین شکل از این فرصت اقتصادی بهره‌مند شویم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مورد توافقات اولیه به منظور همکاری ایران و روسیه به منظور فعالیت شناورهای رو-رو در دریای خزر، اعلام کرد: تردد و فعالیت شناورهای رو-رو از مسیر بنادر شمالی ایران امری ضروری است و باید از پیش‌قدم شدن روسیه در این راستا به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما