اشتیاق قرقیزها برای ترانزیت کالا با ایران تا ۲۰ میلیون تن در سال

اقتصاد ۱۰۰ - وزارت حمل‌ونقل قرقیزستان اعلام کرد که کشورهای آسیای مرکزی قصد دارند ترانزیت کالا با جمهوری اسلامی ایران را به ۲۰ میلیون تن در سال افزایش دهند.

اشتیاق قرقیزها برای ترانزیت کالا با ایران تا ۲۰ میلیون تن در سال

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد ۱۰۰، وزارت حمل‌ونقل قرقیزستان اعلام کرد که کشورهای آسیای مرکزی قصد دارند ترانزیت کالا با جمهوری اسلامی ایران را به ۲۰ میلیون تن در سال افزایش دهند.

این وزارت خانه با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای خود با اعلام این مطلب نوشت که ایران و کشورهای آسیای مرکزی بیانیه مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل را تصویب و تصمیم گرفتند تزانزیت کالا را به ۲۰ میلیون تن در سال افزایش دهند.

این گزارش خاطر نشان کرد که در نشست بین روسای حمل‌ونقل ایران، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان به بررسی امکان گسترش همکاری‌های ترانزیتی پرداختند. در این دیدار معاون وزیر حمل‌ونقل آذربایجان و وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز حضور داشتند.

همچنین هدف از این نشست که در تهران برگزار شد ایجاد شرایط برای توسعه سیاست حمل‌ونقل هماهنگ‌تر بین کشورهای شرکت‌کننده بود.

نخستین اجلاس وزرای ایران با نمایندگان کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان درباره همکاری‌های ترانزیتی، هفته گذشته  (۱۷ مهر ۱۴۰۱) در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما