هشدار امنیتی در خصوص جمعه سیاه

کارشناسان در مورد تهدیدات امنیتی جمعه سیاه هشدار می‌دهند.

هشدار امنیتی در خصوص جمعه سیاه

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از سایت پلیس ،کارشناسان امنیتی درباره خطر احتمالی سیستم‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها و داده‌های کارگران راه دور که برای معاملات جمعه سیاه در حال گشت‌وگذار هستند، هشدار داده‌اند.

فروش فوق‌العاده امروز نشان‌دهنده شروع رسمی فصل خرید تعطیلات است و معمولاً طیفی از کلاهبرداری‌ها از فروش اقلام ناموجود گرفته تا تلاش‌های فیشینگ را به خود جذب می‌کند.

داده‌هایی که هفته گذشته از Bitdefender منتشر شد، ادعا کرد که بیش از نیمی (56٪) از ایمیل‌های هرزنامه جمعه سیاه دریافت شده بین 26 اکتبر تا 6 نوامبر سال جاری، کلاهبرداری بوده است.

به گفته Proofpoint، کلاهبرداری‌ها اغلب تا تحویل نیز گسترش می‌یابند. هنگامی‌که از طریق متن ارسال می‌شد، این فریب‌ها 56 درصد از کل موارد ضربه زدن در سه‌ماهه چهارم سال 2021 را تشکیل می‌دادند که 105 درصد افزایش سال‌به‌سال را نشان می‌دهد.

به‌طور جداگانه، OpenText Security Solutions گفت که یک‌سوم (34٪) از کل فعالیت‌های فیشینگ برای 2021 را در ماه نوامبر ثبت کرده است.

دومینیک تروت، رئیس استراتژی بریتانیا در Orange Cyberdefense، هشدار داد که اگر کارگران خانه از گذرواژه‌ها در حساب‌های کاری و مصرف‌کننده استفاده مجدد کنند یا ناخواسته بدافزار سرقت اطلاعات یا بدتر از آن را دانلود کنند، ممکن است سهواً کارفرمای خود را در معرض خطر قرار دهند.

وی افزود: استفاده از دستگاه‌های کاری خود برای کارمندان رایج شده است زیرا مرز بین خانه و محل کار محو می‌شود، به این معنی که هر پیوند مخربی که روی آن کلیک می‌کنند می‌تواند منجر به نفوذ مجرمان سایبری به شبکه‌های شرکتی یا سرقت اعتبار شرکت‌ها شود.

بنابراین، کسب‌وکارها باید مسئولیت آموزش کارکنان خود را در مورد خطراتی که ممکن است از فعالیت‌های خارج از شغلشان ناشی شود و رفتارهای بهداشت سایبری که باید برای جلوگیری از وقوع بدترین‌ها اتخاذ کنند، بپذیرند. درنهایت، اگر کسب‌وکارها به کارمندان درباره نحوه شناسایی و گزارش فیشینگ در طول دوره تعطیلات مشاوره و آموزش دهند، باید بتوانند خطر باج‌افزار و سرقت اعتبار را به حداقل برسانند.

مت آلدریج، مشاور راه‌حل‌های اصلی در OpenText Security Solutions، اضافه کرد که رهبران فناوری اطلاعات باید اطمینان حاصل کنند که سیاست‌های امنیت ایمیل و احراز هویت چندعاملی (MFA) برای هدف در محیط کاری ترکیبی جدید مناسب هستند.

او گفت: توصیه ما این است که همه هنگام بررسی همه ایمیل‌ها و پیوندهای دریافتی، به‌ویژه در جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و فصل کریسمس، محتاط باشند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما