اختصاصی اقتصاد 100

سینما رفتن ارزان شد / اجرای پیشنهاد مدیر سینمایی دولت روحانی در دولت رئیسی!

اقتصاد 100 - اجرای پیشنهاد ریاست سازمان سینمایی دولت روحانی در رابطه با نیم بها شدن نرخ بلیت سینما برای حمایت از مخاطبین، توسط مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی امروز اعلام شد.

سینما رفتن ارزان شد / اجرای پیشنهاد مدیر سینمایی دولت روحانی در دولت رئیسی!

به گزارش اقتصاد 100، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی گفت: با موافقت رئیس سازمان سینمایی کشور، از هفته آینده (۱۱ دی‌ماه) بلیت سینما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیم بها می‌شود.

نکته قابل تامل اینجاست که حسین انتظامی که در دولت حسن روحانی بعد از معاونت مطبوعاتی در جایگاه معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد، شهریور ماه در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: 

« برای انتخاب الگوی فروش سینمای ایران، تیرماه سال جاری انتخاب شده است. این ماه با تعطیلات تابستانی مقارن است؛ ایام عزاداری نداشت. فیلم قدیمی هم در این ماه به چرخه اکران نپیوسته و با وجود دو عید اما بین‌التعطیلین نیست.
تیرماه امسال یکی از پرفروش‌ترین ماه‌های فروش سینما بوده است (٨٧ میلیارد تومان). ترتیب ماه‌های پرفروش امسال که از انواع فیلم‌ها، اعیاد، عزاداری‌ها، ورود فیلم‌های جدید و فصل‌های مسافرت‌ها دانسته می‌شود به شرح زیر است: اردیبهشت، تیر، خرداد، فروردین، مرداد.

جدول‌ها بر حسب میزان فروش، مرتب شده است. مشاهده می‌شود جمعه‌ها پرفروش‌ترین روز است و بعد از آن سه شنبه‌ها قرار دارد؛ یعنی حتی در موقعیت بهتر نسبت به ۵شنبه‌ها. جالب اینجاست که با وجود نیم‌بها قیمت بلیت در این روز وجود دارد، اما نسبت به سایر روزهای هفته، پرفروش‌تر هم تقریباً به جمعه‌ها می‌زند.
13٪ ایام این ماه، سه شنبه بوده اما جالب اینجاست 23٪ فروش و 36٪ از مخاطب را داشته است، یعنی بالاترین بازدهی.
پنجشنبه‌ها در رتبه سوم قرار دارند و بعد از آن روزهای میانی هفته‌ای که تفاوت معناداری ندارند (هرچند یکشنبه‌ها وضعیت بهتری دارند) بدترین روز فروش هم شنبه‌ها است.
با توجه به تجربه سه‌شنبه‌ها به نظر می‌رسد اگر سنت نیم‌بها به شنبه‌ها تبدیل شوند، مجموعاً به نفع سینماگران، سینماداران و سینماروها خواهند شد و فرهنگ و آیین سینماروی کمک می‌کند.»

Screenshot 2023-12-25 214811

منبع : اینستاگرام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما