ارسال ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از وزارت راه

رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت راه و شهرسازی از فراخوانی ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت پنجره واحد خدمات وزارت راه از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد.

ارسال ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از وزارت راه

به گزارش اقتصاد100، مهدی صفدری گفت: وزارت راه و شهرسازی همانند سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر بر اساس بند «ج» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مکلف بود تا همه خدمات شناسنامه‌دار خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دولت متصل کند.

وی بیان‌داشت: در همین زمینه ۴۳۰ خدمت شناسنامه‌دار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی شناسایی شد که از این تعداد خدمت، ۳۷۰ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: هم‌اکنون وزارت راه و شهرسازی پنجره واحد خدمات خود را به نشانی my.mrud.ir راه‌اندازی کرده است که هدف از راه‌اندازی این پنجره واحد خدمات، تسهیل در پاسخگویی و ارائه خدمت به مردم در رابطه با سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه و شهرسازی است.

صفدری با اعلام اینکه پنجره واحد خدمات وزارت راه و شهرسازی جزو پرمخاطب‌ترین‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند معرفی شده است، افزود: تاکنون  ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از سمت وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارسال شده و مردم از این طریق به سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه و شهرسازی متصل شده اند و از خدمات آن‌ها استفاده و خدمات خود را دریافت کردند.

وی اضافه‌کرد: همچنین، در تابستان امسال در همکاری با وزارت آموزش و پرورش به بیش از ۱۹ میلیون استعلام محل اقامت از سامانه املاک و اسکان کشور و طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پاسخ داده شد.

این مقام مسوول درباره اصلاح خدمات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در سازمان امور استخدامی در حال پیگیری است، گفت: به عنوان مثال سازمان هواپیمایی کشور ۱۴۲ خدمت شناسنامه دار داشته و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده این تعداد در حال حاضر به ۱۸ خدمت تغییر کرده است.

وی تصریح‌کرد: برای ارائه آمار درست از تعداد سامانه‌های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، باید خدمات بر اساس نظر شرکت و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی کشور اصلاح شود تا بر اساس آخرین نسخه از خدمات شناسنامه دار بتوانیم به آمار دقیق در این حوزه دست یابیم.

صفدری توضیح‌داد: زیرساخت‌های فناوری برای ارائه این خدمات به‌روزرسانی و سامانه پنجره واحد وزارت راه و شهرسازی بازنگری شده است. نسخه جدید پنجره واحد خدمات در چند روز آینده رونمایی می‌شود.

وی افزود: در ستاد وزارت راه و شهرسازی در مجموع ۳۲ خدمت شناسنامه‌دار وجود دارد که از این ۳۲ خدمت، پنج خدمت عدم مصداق جهت اتصال به پنجره واحد دارد و اتصال ۲۷ سامانه باید به شکل الکترونیکی برقرار شود و دسترسی به مردم داده شود. از این تعداد تاکنون ۲۲ سامانه متصل شده اند و بیش از ۸۱ درصد خدمات به پنجره واحد متصل است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی گفت: در تلاش هستیم تا طی چند روز آینده ۱۰۰ درصد خدمات به پنجره واحد متصل شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما