اختصاصی اقتصاد 100/عضو فراکسیون محیط زیست مجلس

هوا آلوده است، دیوار حاشا هم بلند است / می گویند پول نیست که هوا آلوده است

اقتصاد100- عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طبق قانون، 18 دستگاه مسئولیت اجرای قانون هوای پاک را بر عهده دارند اما می گویند منابع مالی لازم را ندارند وهمین امر باعث شده دیوار حاشای آنها بلند باشد.

هوا آلوده است، دیوار حاشا هم بلند است / می گویند پول نیست که هوا آلوده است

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار وعضوکمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص شروع فصل سرما و آغاز آلودگی هوا در کشور به اقتصاد 100 گفت:در اجرای قانون هوای پاک  دستگاههای مختلف موظف هستند موضوعاتی را که مربوط به آنان است پیگیری کنند اما آنچه مشخص است علی رغم تاکیدات موکد قانون و پیگیری های مجدانه فراکسیون محیط زیست مجلس، هیچ اقدامی برای هوای پاک صورت نگرفته و ترک فعل های برخی دستگاه ها که مربوط به ماده 234 قانون است مشخص است.

وی افزود: در شرایطی که گفته می شود ،‌میزان آمار کشته های کشور براثر آلودگی هوا بیش از کشته های بیماری کروناست مشخص است که متناسب با حجم  تلفات،موضوع در اولویت نیست ودستگاه های دولتی می گویند که منابع مالی مورد نیاز برای اجرای قانون از سوی سازمان برنامه و بودجه به آنها تخصیص داده نمی شود.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از مواردی که در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی بحث شد ،‌ واردات خودرو است، وزارت صمت در این زمینه این دست و آن دست می کند و عملا واردات خودرو خارجی کارکرده که مصوبه مجلس بوده و به تایید شورای نگهبان رسیده اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه وزیر صمت اعلام کرده شیوه نامه واردات خودرو آماده است گفت:علی رغم اعلام وزیر، اما این اتفاق نمی افتد و بسیاری از دستگاه ها به نوعی مانع هستند و می خواهند رانت ایجاد کنند. وزارت صمت ،‌شهرداری تهران و کلان شهرها ، صدا وسیما در حوزه فرهنگسازی به عنوان دستگاههای مجری تاکنون هیچ کاری برای اجرای قانون هوای پاک نکرده اند و این تنها نمونه ای ازعملکرد چند دستگاه دخیل در اجرای قانون هوای پاک است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا  دستگاه های اجرایی خاطی در اجرای قانون هوای به نهادهای قضایی ارجاع داده شده اند گفت: البته بخشی از دستگاهها مطابق ماده 234 به قوه قضاییه ارجاع داده شده اند و امیدواریم پاسخگوی اهمال در اجرای قانون هوای پاک باشند . اما تا وقتی که تامین منابع مالی نباشد ، دیوار حاشا بلند خواهد بود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما