یک پیشنهاد برای جلوگیری از فرار مغزها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر جلوگیری از فرار مغزها و استفاده از این سرمایه‌ها در راستای توسعه کشور تاکید کرد.

یک پیشنهاد برای جلوگیری از فرار مغزها
به‌ گزارش اقتصاد100، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان ستادهای نماز جمعه و مدیران دفاتر ائمه جمعه استان مرکزی در اراک، با اشاره به تقویت و افزایش ارتباط ائمه‌ جمعه با مردم، اظهار داشت: نماز جمعه باید به عنوان پایگاهی برای حضور جوانان قرار گیرد و این خیمه اهل‌ بیت(ع) باید روز به روز باعظمت‌تر و قدرتمندتر و مملو از حضور پرشور مردم به ویژه جوانان شود. 

وی نماز جمعه را به عنوان یکی از سنگرهای مهم دفاع، پشتیبانی از دفاع، معنویت و پادگان نیروساز برشمرد و افزود: نماز جمعه مصداق حزب‌الله و پایگاه‌ اصلی ولایت و اهل بیت‌(ع)، قرآن، تعظیم شعائر اسلامی، نشان دهنده اقتدار مسلمانان و بزرگترین پایگاه قدرت اسلامی است. 

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نماز جمعه به عنوانی یکی از شعائر مهم دینی سال‌های سال در طاغوت‌ها دفن شده بود که به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) احیا شد، گفت: پیش از انقلاب نماز جمعه‌ای وجود نداشت و ائمه جمعه جایگاهی نداشتند و درباریان از برگزاری آن احساس خطر می‌کردند و هدف آنها این بود که روحانیت تحت اوامر و فرمان آنها باشند. 

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه نماز جمعه انسان را از دامن شرق و غرب آزاد و در دامن خدا، توحید و وحدانیت قرار می‌دهد، عنوان کرد: نماز جمعه یک الگوسازی برای اقتصاد اسلامی و اقتصاد نوین است و می‌تواند منشا تحول در اقتصاد کم هزینه و پرمنفعت باشد. 

وی راه حل خروج از مشکلات کشور را نوآوری و خلاقیت دانست و بیان کرد: آحاد جامعه باید در راستای توسعه کشور و حل مشکلات جامعه اهتمام ورزند و جوانان در این مسیر از دوران دفاع مقدس درس شجاعت، مردانگی، غیرت، خلاقیت و نوآوری کسب کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه هیچ ملتی بدون فداکاری به قله‌های پیشرفت دست پیدا نمی‌کند، افزود: یکی از مولفه‌های پیشرفت کشور اقتصاد مقاومتی است که نیاز است با تلاش و پشتکار همه جانبه دنبال شود همچنین یکی دیگر از راه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف است که نیاز است صرفه‌ جویی در تمام زمینه‌ها دنبال شود. 

دری نجف‌آبادی بر جلوگیری از فرار مغزها و استفاده از این سرمایه‌ها در راستای توسعه کشور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: جهان روز به روز در حال پیشرفت و تحول است و جلوگیری از عقب افتادن، مستلزم تلاش همگانی در راستای توسعه کشور است. 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما