کلاهبرداری سایت دیوار دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار داشت: فردی که با درج آگهی جعلی در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری به ارزش 100.000.000 ریال کرده بود توسط پلیس فتا دامغان شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری سایت دیوار دستگیر شد

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از سایت پلیس ،پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمد رضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان در این باره گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا شهرستان دامغان اظهار داشت، پس از مشاهده تبلیغ فروش خودرو با قیمتی بسیار پایین تر از حد معمول، در یکی از پلتفرم‌های درج آگهی رایگان، با فروشنده تماس گرفته و پس از توافق بر روی قیمت، مبلغ 100.000.000 ریال به عنوان ودیعه به حساب فروشنده واریز کرده‌ام لیکن پس از آن متهم دیگر پاسخگوی تماس بنده نیست. لذا پرونده‌ای در پلیس فتا شهرستان دامغان تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی مستندات پرونده و ردیابی وجه کسر شده از حساب شاکی مشخص شد، حساب مقصد مربوط به یکی از کسبه ساکن شهرستان مشهد می‌باشد، لذا پس از تماس با صاحب حساب و پرس و جو در خصوص وجه واریز شده، وی اظهار داشت که شخصی به مغازه بنده مراجعه و کالایی به ارزش 100.000.000 ریال خریداری کرده و با بیان اینکه کارت عابر بانک خود را همراه ندارد، مبلغ را به صورت اینترنتی به حساب بنده واریز نموده است.

این مقام مسئول ادامه داد :با بررسی دوربین‌های موجود در محل وقوع جرم، تصویر متهم اصلی مشخص شد و طی فرآیند فنی هویت متهم به همراه محل اخفتا وی، شناسایی گردید که با اعزام تیمی از کارآگاهان پلیس فتا متهم دستگیر و جهت ادامه سیر مراحل قضایی به محاکم ذی صلاح منتقل شد.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌ جعلی در فضای مجازی و دریافت بیعانه، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان سایبری است؛ در این روش عموما کلاهبرداران کالا یا خدماتی را با قیمتی بسیار پایین، آگهی کرده و از این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز نمایند؛ لذا اکیدا توصیه می‌شود شهروندان گرامی تا زمانی که کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت نکرده‌اند از پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از عموم مردم خواست : در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما