بهار در منطقه حفاظت شده شاسکوه

اقتصاد 100 - رئیس اداره محیط زیست قاین گفت: منطقه حفاظت شده شاسکوه در خراسان جنوبی زیستگاه ۳۰ گونه شاخص حیات وحش، ۶۰ گونه پرنده و ۲۰ گونه خزنده است.

بهار در منطقه حفاظت شده شاسکوه

رئیس اداره محیط زیست قاین گفت: منطقه حفاظت شده شاسکوه در خراسان جنوبی زیستگاه ۳۰ گونه شاخص حیات وحش، ۶۰ گونه پرنده و ۲۰ گونه خزنده است.

به گفته آقای صادقی: بعد از چند سال خشکسالی، بارش‌های بهاری امسال به طبیعت این منطقه حفاظت شده جانی دوباره بخشیده است.

وی در ادامه افزود: در منطقه حفاظت شده شاسکوه حدود ۱۵۰ گونه گیاهی حفاظت شده، شناسایی شده است.

کارشناسان درباره تاریخچه حفاظت و موقعیت منطقه حفاظت شده شاسکوه می‌گویند: این منطقه با ۷۱۶۰۵ هکتار مساحت، مهمترین زیستگاه کل و بز و پلنگ ایرانی است و همچنین اولین منطقه شکار ممنوع خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۴ و دومین منطقه حفاظت شده خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۶ است.

آقای برزگر محیط بان منطقه حفاظت شده شاسکوه نیز گفت: این منطقه زیستگاه گونه‌های شاخص حیات وحش از جمله قوچ، میش و گربه پالاس است.

از طرفی این منطقه به دلیل قرار گرفتن روی نوار بیابانی کشور، به کانون‌های بحرانی گردو غبار تبدیل شده است. البته بارش‌های بهاری امسال این منطقه را تبدیل به تالاب موقت برای پرندگان مهاجر کرده است.

آقای یاری محیط بان منطقه حفاظت شده شاسکوه با بیان اینکه برای حفاظت از گونه آهوی منطقه، سایت احیاء و تکثیر این گونه راه اندازی شده گفت: ۱۲ آهو در این منطقه و از سوی محیط بانان نگهداری می‌شود.

به گفته کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی: حفظ پوشش گیاهی و حفاظت از زیستگاه حیات وحش موجب پایداری طبیعت و پیگیری از بروز بحرانی‌هایی مانند گردو غبار و بیابان زایی می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز