طرح جدید مقابله با خشونت خانگی:زن در خانه می ماند، مرد به خانه امن منتقل می شود

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برنامه‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

طرح جدید مقابله با خشونت خانگی:زن در خانه می ماند، مرد به خانه امن منتقل می شود
به گزارش اقتصاد100، «مرتضی حیدرهایی» سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با ایلنا درباره برنامه‌های اورژانس اجتماعی در خصوص خشونت خانگی در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: در موضوع خشونتهای خانگی در ۵ استان طرحی را به صورت پایلوت اجرا کرده ایم. این طرح شامل موضوع کار با مرتکب خشونت بوده است. نتایجی که از اجرای این طرح در این ۵ استان به دست آورده‌ایم، موفقیت‌آمیز بوده است. ۸۲۰ نفر از مرتکبین خشونت در مراکز ما و خدمات دریافت کرده اند. انشالله اگر اعتبارات کافی در موضوع خشونت‌های خانگی داشته باشیم، قصد داریم در سال ۱۴۰۲ در ۱۰ استان دیگر نیز این طرح را انجام دهیم چراکه معتقدیم جای زنی که خشونت دیده است در منزل است و بجای اینکه زن خشونت دیده از منزل خارج شود، باید فرد آزارگر و خشونت‌گر از منزل خارج شود. انشالله در ده استان دیگر نیز این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش خانه‌های امن در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در حال حاضر خانه امن در همه استان‌ها به تعداد کافی وجود دارد آن چیزی که ما قصد داریم در استان‌ها راه اندازی کنیم مراکز کار با فرد خشونت‌گر است که خیلی هم نتایج خوبی داشته است.

حیدرهایی با اشاره به سایر برنامه‌های این دفتر در سال جدید تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح «راه نوین» در ۱۴ استان اقدامات ما آغاز شده و تلاش ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ این طرح را در ۱۰ استان دیگر اجرایی کنیم و مراکز راه نوین را راه اندازی کنیم.

وی همچنین درباره کودکان کار و خیابان در سال ۱۴۰۲ گفت: به محض اینکه دستگاه‌های ثبت کد یونیک از طریق عنبیه خریداری شود، ما همه استان‌های کشور را به دستگاههای ثبت اطلاعات هویتی از طریق عنبیه تجهیز خواهیم کرد. و انشالله یک بانک جامعی از کودکان کار و خیابان در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ رونمایی خواهیم کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما