چرا فکر می کنیم زبان آلمانی سخت است؟

باور این است که یادگیری آلمانی سخت است، اما آیا این واقعاً درست است؟ با توجه به اینکه آلمانی دوازدهمین زبان پرگویش در سراسر جهان با 135 میلیون گویشور است (که تنها 75 میلیون نفر از آنها بومی هستند)، آیا هنوز این حدس و گمان را باور دارید؟ این مهم است که بدانید اگر می خواهید آلمانی بخوانید واقعاً چه انتظاری دارید. بنابراین بیایید دریابیم: آیا یادگیری آلمانی سخت است؟

چرا فکر می کنیم زبان آلمانی سخت است؟

مانند مردم، زبان ها بسیار متفاوت هستند اما گاهی اوقات در برخی از موارد مشابه می باشند. برای کشف یک ارزیابی منصفانه از پیچیدگی زبان آلمانی، ادامه مطلب را بخوانید.

 

 

چرا یادگیری آلمانی سخت در نظر گرفته می شود؟

احتمالاً همه می‌توانیم موافق باشیم که آلمانی به عنوان یکی از سخت‌ ترین زبان ‌ها برای یادگیری شهرت بدی دارد. به نظر می رسد که جامعه، سرگرمی ها، و به طور خاص الگوهای رفتاری همیشه تعصبات ما را در مورد زبان آلمانی حفظ کرده و حتی آنها را تقویت می کنند. دو مورد از محبوب‌ترین توجیه ‌ها عبارتند از کلمات طولانی بی ‌پایان و تلفظ تند آن ‌ها. در طول تاریخ، ما پیش فرض های زیادی داشتیم و داریم، اما شکستن این یکی به خصوص سخت است. پس بیایید همه اسطوره ها را همین جا، همین حالا، در هم بشکنیم.

 

 

تلفظ آلمانی غیرممکن است

اینترنت مملو از ویدیوهایی از افراد مختلف است که در تلفظ آلمانی اغراق می کنند. بنابراین احتمالاً تعجب خواهید کرد که بفهمید آلمانی در مقایسه با بسیاری از زبان ‌های دیگر در واقع تلفظ آسانی دارد. در واقع، این یکی از معدود زبان هایی است که تلفظ آن معنا دارد. اغلب اوقات، هر حرف بدون توجه به جایگاه آن در یک کلمه یکسان به نظر می رسد. برای مثال، برخلاف آلمانی، به نظر می ‌رسد که انگلیسی هیچ قاعده‌ ای ندارد.

 

 

کلمات آلمانی بی پایان هستند یا اینطور به نظر می رسند

زبان آلمانی به داشتن برخی از طولانی ترین کلمات در جهان مشهور است. اما آیا می دانستید که این کلمات در واقع ترکیبی هستند؟ این بدان معنی است که آلمانی کلمات مختلف را در کنار هم قرار می دهد تا یک کلمه جدید ایجاد کند. انگلیسی در این خصوص از فاصله یا خط تیره استفاده می کند تا همه چیز را بسیار راحت تر بخواند. آلمانی متأسفانه همه چیز را با هم می نویسد. برای مثال،

rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(63 حرف) به معنای "قانونی است که نظارت بر برچسب گوشت گاو را واگذار می کند".

 

 

با این حال، یک ترفند آسان برای غلبه بر این مشکل وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمه بسیار طولانی را به صورت ذهنی به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. هرچه کلمات آلمانی کوتاه بیشتری بدانید، به لغات آلمانی طولانی تری تسلط پیدا خواهید کرد. به همین راحتی!

 

 

چند جنسیتی و زبان رسمی در مقابل زبان غیر رسمی

همه کسانی که انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت نمی کنند، احتمالاً از این زبان ناله می کنند. زبان آلمانی دارای سه جنسیت است: مؤنث، مذکر و خنثی. اما تقریباً همه زبانهای دیگر نیز همینطور هستند.

همین وضعیت در مورد رسمی در مقابل غیر رسمی بودن کلمات صادق است. آلمانی از دو شکل برای ضمیر شما استفاده می کند:

Sie رسمی هنگام خطاب به افراد غریبه، همکاران و غیره،

غیر رسمی Du هنگام خطاب به دوستان و خانواده.

 

 

گرامر آلمانی برای یادگیری بسیار سخت است

درست است که دستور زبان آلمانی کمی پیچیده است، اما آلمانی زبان بسیار منطقی است. هنگامی که اصول اولیه را درک کردید، برای ادامه برنامه درسی مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر این، به دلیل واژگان مشترک، عبارات انگلیسی و آلمانی زیادی وجود دارد که از یک ترتیب پیروی می کنند.

 

 

آیا یادگیری آلمانی سخت است؟

بله و خیر. در مقایسه با زبان های بسیار محبوب رومنس اسپانیایی و فرانسوی، یادگیری آلمانی سخت است. اما در حقیقت، یادگیری آلمانی در واقع آسان تر از بسیاری از زبان های دیگر است.

پاسخ واقعاً جایی در این بین است. در حالی که این زبان ارتباط نزدیکی با زبان انگلیسی دارد زیرا هر دو به گروه ژرمنی غربی از خانواده زبان های هند و اروپایی تعلق دارند، یادگیری آلمانی لزوما آسان نیست. یادگیری زبان های عاشقانه یا سایر زبان های آلمانی مانند آفریکانس، دانمارکی یا هلندی برای یک انگلیسی زبان بسیار آسان تر از مطالعه آلمانی است.

با این حال، بر اساس FSI (موسسه خدمات خارجی) دولت ایالات متحده که زبان ها را از نظر سختی رتبه بندی می کند، آلمانی زبان سطح دوم است. با توجه به اینکه در مجموع پنج سطح با ردیف V شامل عربی، چینی، ژاپنی و کره ای وجود دارد، ردیف دوم چندان دلهره آور به نظر نمی رسد. این نشان می دهد که یادگیری زبان آلمانی به هر حال سخت نیست.

 

 

مدت زمان مطالعه آلمانی چقدر است؟

طبق گفته FSI (موسسه خدمات خارجی) دولت ایالات متحده، یک انگلیسی زبان برای اینکه به زبان آلمانی مسلط شود به حدود 750 ساعت کلاس یا 30 هفته تمرین نیاز دارد. البته این برای هر فردی 100% دقیق نیست. برخی از افراد در یادگیری زبان مهارت دارند، برخی دیگر نه. همه چیز به عزم و اشتیاق شما برای یادگیری بستگی دارد.

علاوه بر این، پیشرفت شما می تواند تحت تأثیر روش یادگیری که استفاده می کنید نیز باشد. در حالی که تا چند سال پیش تکنیک های حفظ کردن خشک معمول بود، امروزه یادگیری آلمانی می تواند بسیار لذت بخش تر باشد.

 

 

کلاس زبان آلمانی ، کدام آموزشگاه بهتر است؟

آموزشگاه زبان دهخدا با تشکیل دپارتمان تخصصی زبان آلمانی با بهره گیری از اساتید مجرب و بروزترین و بهترین منابع و روش های آموزشی به آموزش زبان آلمانی به صورت حضوری و آنلاین به شکل خصوصی و گروهی پرداخته است.

کلاس های زبان آلمانی آنلاین این موسسه به صورت مستمر همچون کلاس های حضوری توسط سوپروایزرهای موسسه نظارت شده و با فیدبک های مفید به بهبود روند کلاس پرداخته می شود. این کلاس ها در بهترین پلتفرم آموزشی آنلاین کشور که دارای تمامی امکانات آموزش آنلاین می باشد برگزار می شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز