افشاگری از یک دستمزد جنجالی / قرارداد آقای ایکس ۲۸ برابر شد !

اقتصاد 100- معمولاً مرسوم است هر مدیری که در فوتبال سر کار می‌آید، ادعا می‌کند مدیر قبلی برای او بدهی‌های تلنبار شده‌ای به جا گذاشته است. هر بار هم بعد از تغییر فردی که روی صندلی ریاست می‌نشیند اسنادی از گذشته فاش می‌شود که چشم مخاطب این فوتبال از شدت حیرت از حدقه بیرون می‌زند. مظلوم‌نمایی به قطعه اصلی پازل مدیریتی تبدیل شده و قطعاً در این بین انگشت اتهام سمت مدیر قبلی نشانه می‌رود.

افشاگری از یک دستمزد جنجالی / قرارداد آقای ایکس ۲۸ برابر شد !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، در میان این همه افشاگری هم هیچ‌کس پیدا نمی‌شود پرونده اتهامات را به سر منزل اصلی برساند. دقیقاً پایان همه افشاگری‌ها پرونده در سکوت خبری مختومه می‌شود، چون هیچ‌کس قرار نیست برای این مخاطب معلوم کند سرنخ این همه اهمال‌کاری عمدی یا سهوی به کجا می‌رسد.

امروز استقلال درست جایی ایستاده که نمی‌دانی حرف چه کسی را باید قبول کنی. مدیران قبلی و فعلی استقلال هر کدام قیافه حق به جانب گرفته طوری صحبت می‌کنند که در نهایت خودت می‌مانی چه کسی حرف راست را می‌زند، چون هیچ‌کس قبول نمی‌کند اشتباه کرده است.

هر چند در میان این همه تناقض یک چیز بدجوری جلوه‌گری می‌کند. گاهاً لابه‌لای افشاگری‌ها پرونده‌هایی رو می‌شود که نشان می‌دهد مدیران در زمان ریاست خود چه اشتباهاتی در موقع بستن قرارداد بازیکنان داشته‌اند و دامنه این اشتباهات آنقدر وسیع است که چیزی جز ضرر زدن به بدنه باشگاه ندارد.

فتحی مدیرعامل سابق استقلال که می‌خواست این باشگاه مدرن شود، اخیراً ادعایی در خصوص قرارداد یک بازیکن مطرح کرده که جای تعجب و تأمل دارد. فتحی می‌گوید: «قرارداد آقای ایکس با استقلال زمان مدیریت من یک میلیارد بود که در زمان مدیر بعدی قرارداد همان بازیکن ۲۸ برابر شد.»

افزایش ۲۸ برابری قرارداد بازیکن حتی روی کاغذ هم آنقدر سنگین است که پذیرفتن آن غیر قابل باور است اما وقتی قرار است این قرارداد در مرحله اجرا توسط باشگاه پرداخت شود، قطعاً باعث ضربه زدن به بدنه باشگاه می‌شود.

نکته اینجا است که همیشه پرداخت این بدهی‌ها شامل مدیری نمی‌شود که خودش مسبب آن بوده است و سنگینی این جور قراردادها بر دوش مدیر بعدی است. اگر بازیکن خارجی باشد و قراردادش نیز به دلار نوشته شود که با نوسان بازار ارز چیزی می‌شود شبیه پرونده مالی استرا که هر روز بر قیمت آن بدون هیچ دلیل موجهی افزوده می‌شود.

اما برای مدیرانی که میز ریاست باشگاه‌های سرخابی نصیب‌شان می‌شود توجه و حمایت هوادار حرف اول را می‌زند و خیلی به این نکته توجهی ندارند که قراردادهای بی‌پایه و اساس و دور از منطق چه بلایی در بلندمدت سر باشگاه می‌آورد.

حال و روز امروز استقلال که مدیرعاملش مدعی است تا شب عید مجبور است سیصد میلیارد بدهی پرداخت کند درست به همین شکل مدیریت معیوب برمی‌گردد!

همین که بازیکن با تغییر مدیریت در باشگاه قراردادش ۲۸ برابر می‌شود و هیچ‌کس توجیهی برای این شکل قرارداد بستن ندارد.

انتهای پیام/

منبع : ایران ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز