ماجرای مشکوک خصوصی‌سازی در فوتبال ایران!

اقتصاد 100- هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ظاهرا در بورس قرار گرفتند و مسولان امر نیز از این اتفاق، بسیار خوشحال هستند. باز هم به ظاهر، استقلال و پرسپولیس به صورت خصوصی اداره می‌شوند؛ لااقل اینکه سازمان خصوصی سازی و ارگان های دیگر، چنین ادعایی را مطرح می‌کنند اما همان طور که مشاهده می‌کنید، هر دو باشگاه دست به دامن بودجه های دولتی می‌شوند وبا لحنی التماس گونه، پول می‌خواهند.

ماجرای مشکوک خصوصی‌سازی در فوتبال ایران!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، آخرین حریف‌های علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال درباره مطالبات سنگین آندره آ استراماچونی را با هم مرور کنیم؛ «پرداخت بدهی استراماچونی برای باشگاه خیلی سخت است. همه باید کمک کنند تا از این گردنه عبور کنیم. اطمینان دارم دولت کمک می‌کند. کمک کردن با حرف زدن و استوری گذاشتن نیست. بلکه باید جیرینگی پول پرداخت شود.»

از مبلغ بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی هم لابد خبر دارید؛ «خیلی ناقابل در حدود یک‌میلیون و ۵۳۰ هزار یورو!»

منهای این نکته که پرداخت چنین رقم سنگینی به سرمربی ایتالیایی چرا اینقدر طولانی شده و هیئت مدیره و مدیران باشگاه در ادوار مختلف از پرداخت پول او امتناع کردند، باید به ماجرای عجیب خصوصی سازی در فوتبال ایران اشاره کنیم.

هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ظاهرا در بورس قرار گرفتند و مسولان امر نیز از این اتفاق، بسیار خوشحال هستند. باز هم به ظاهر، استقلال و پرسپولیس به صورت خصوصی اداره می شوند؛ لااقل اینکه سازمان خصوصی سازی و ارگان های دیگر، چنین ادعایی را مطرح می کنند اما همان طور که مشاهده می کنید، هر دو باشگاه دست به دامن بودجه های دولتی می شوند وبا لحنی التماس گونه، پول می خواهند.

مشخص نیست ساز و کار حرفه ای شدن باشگاه های ایرانی و واگذاری آنها به بخش خصوصی تا چه اندازه به واقعیت تبدیل خواهد شد، اما روند فعلی نشان می دهد، استقلال و پرسپولیس در تامین هزینه های روزمره خود ناتوان هستند؛ چه رسد به پرداخت یک‌میلیون و ۵۳۰ هزار یورو طلب استراماچونی که به دلیل نوسانات شدید بازار ارز، حتی نرخ ریالی آن را نمی توانیم تخمین بزنیم!

انتهای پیام/

منبع : خبر ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما