آقای مسئول:

تا کجا دور بزنیم مقبوله؟

اقتصاد 100- در ماه‌های گذشته باشگاه استقلال تلاش کرد که بدهی خود را به طرفین خارجی خود بپردازد اما هر بار به نحوی گرفتار بی‌تدبیری مسئولان کشور شد.

تا کجا دور بزنیم مقبوله؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، چندی پیش باشگاه استقلال اقدام به پرداخت مطالبات هروویه میلیچ و باشگاه سانتاکلارا کرد اما به علت تحریم‌های بانکی درگیر موضوعاتی شد که در نهایت پنجره‌ی نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال را بسته نگه‌داشت. 

ماجرا از این قرار بود که پول پرداخت شده بابت بدهی از سوی آبی‌پوشان نه به حساب طرف پرتغالی نشسته بود و نه به حساب مبدأ برگشت خورده بود. در واقع مبلغ ۱۳۰ هزار یورویی که قرار بود به عنوان قسط دوم به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز شود به حساب صرافی بازگشت اما به علت دور زدن قوانین و تخلف در زمینه تحریم‌ها، پول استقلال بلوکه شد. حالا استقلال ماند و دریایی از بدهی و پنجره‌ی بسته‌ی نقل و انتقالات!

با وجود اینکه آبی‌ها اسناد و‌مدارک پرداخت بدهی خود را رو کرده بودند اما طلبکاران باشگاه استقلال بسیار عصبانی هستند و آبی‌پوشان را متهم به دروغ‌گویی و جعل اسناد کرده‌اند.

با یک حساب و کتاب ساده اگر قیمت یورو ۴۵ هزارتومان ثابت بماند که نمی‌ماند، استقلال ناچار است ۱۳۰ هزار یوروی دیگر معادل ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به حساب طرف پرتغالی واریز کند که قائله ختم شود اما هیچ بعید نیست که معضل بلوکه شدن ۱۳۰ هزار یوروی پرداختی دوباره تکرار شود و استقلال را روز به روز متضررتر کند.

پرونده بدهی مالی استقلال مسئولان این باشگاه را آشفته کرده است. آنها به تازگی پی برده‌اند که در ماجرای بلوکه شدن پول استقلال، پای یک صرافی ایرانی در میان است و حالا در تلاش‌اند که پیدا کنند شتر مرغ دزد را!

اما پاسخگوی اثرات مخرب تحریم‌های بانکی چه کسی است؟ استقلال و دیگر باشگاه‌های ورزشی برای پرداخت مطالبات بازیکنان و طرفین خارجی خود تا کجا باید قوانین را دور بزنند و متضرر شوند؟

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما