نوسانات ارزی و زیان میلیاردی استقلال و پرسپولیس!

نوسانات نرخ ارز به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خسارت میلیاردی وارد کرد.

نوسانات ارزی و زیان میلیاردی استقلال و پرسپولیس!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش اقتصاد ۱۰۰، بهمن سال گذشته بود که بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان پیشین پرسپولیس ، به صورت رسمی قرارداد خود را با این تیم فسخ کرد و باتوجه به اینکه این فسخ از سوی فیفا قانونی بود، پرسپولیس محکوم به پرداخت ۹۵۰ هزار یورو بابت مطالبات این دروازه‌بان با ۵ درصد سود سالیانه شد.

البته طی مذاکراتی که با رادوشوویچ صورت گرفته بود، پس از تخفیف ۱۰۰ هزار یورویی، دو طرف توافق کردند که پرسپولیس ۴۰ هزار یورو حق وکیل رادوشوویچ را پرداخت کند و طلب ۸۵۰ هزار یورویی رادوشویچ را هم به صورت اقساطی بپردازد.

در حال حاضر پرسپولیس ۴۰ هزار یورو به وکیل رادوشوویچ پرداخت کرده و ۲۵ دی باید اولین قسط رادوشوویچ را بپردازد.

همچنین باشگاه استقلال نیز در آبان ۱۳۹۹ از سوی کمیته وضعیت فیفا محکوم به پرداخت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به استراماچونی سرمربی سابق استقلال شد.

نکته‌ی جالب اینجاست که در بهمن سال گذشته که پرسپولیس محکوم به پرداخت مطالبه‌ی رادوشوویچ شد، نرخ یورو حدود ۲۸ هزار تومان بود. با محاسبه این نرخ، طلب رادوشوویچ در آن زمان معادل ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌شد اما حالا با نوسانات نرخ ارز ، پرسپولیسی‌ها برای پرداخت مطالبات رادوشوویچ باید حدود ۳۴ میلیارد تومان به او پرداخت کنند، یعنی تاخیر یکساله در پرداخت مطلبات این بازیکن کروات حدود ۱۰ میلیارد تومان به پرسپولیس زیان وارد کرده است.

در پرونده استراماچونی نیز در آبان سال ۱۳۹۹ که نرخ یورو حدود ۲۷ هزار تومان بود، با محاسبه‌ی این نرخ طلب استراماچونی از استقلال ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌شد اما حالا با افزایش نرخ ارز استقلالی‌ها برای پرداخت مطالبات استراماچونی، علاوه بر سود ۵ درصدی، باید حدود ۱۷ میلیارد تومان بیشتر بپردازند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما