کلاهبردار اینترنتی موتورسیکلت 300 میلیونی را ربود

موتورسیکلت 300 میلیونی به دست خریدار نرسید.

کلاهبردار اینترنتی موتورسیکلت 300 میلیونی را ربود

به گزارش اقتصاد 100 ،سرپرست پلیس فتا استان ایلام از شناسایی کلاهبردار اینترنتی که با درج آگهی دروغین اقدام به کلاهبرداری مالی از شهروندان کرده بود خبر داد  و بیان داشت : در سایت‌های واسطه‌گر بهتر است هرگونه واریز وجه بصورت حضوری و بعد از رویت کالا صورت گیرد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: "سرهنگ علی‌رضا یعقوبی"، سرپرست پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر عنوان داشت:

بی‌توجهی به هشدارهای پیشگیرانه سایبری موجب مالباخته شدن افراد خواهد شد و در  همین راستا یکی از شهروندان استان با ورود به پلیس فتا مدعی شد که در سایت دیوار مبلغ 300 میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است.

این مقام انتظامی افزود: هنگام اخذ اظهارات شاکی مشخص گردید وی از طریق مشاهده آگهی فروش در سایت دیوار قصد خرید یک دستگاه موتور سیکلت به مبلغ 300 میلیون ریال را داشته است که پس از برقراری تماس و دریافت اطلاعات بانکی مبلغ مذکور را به حساب فروشنده واریز کرده است که پس از گذشت چند روز فروشنده کالایی برای ارسال نکرده و پاسخگوی تماس وی نمی‌باشد.

وی در ادامه گفت: طی بررسی فنی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید آگهی جعلی و در ادامه هویت فرد کلاهبرداری احراز گردید و با اقدام به موقع حساب متهم مسدود و وجه به حساب مالباخته عودت داده شد.

سرهنگ یعقوبی توصیه کرد: شهروندان هنگام خرید از سایت های واسط فروش معامله را بصورت حضوری و پس از احراز اصالت و سلامت کالا واریز وجه را انجام دهند، در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی و یا نیاز به مشاوره می‌توانند با تماس با 096380 مرکز فوریت‌هاس سایبری پلیس فتا با کارشناسان این پلیس صحبت کنند.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما