کلاهبرداری رایانه ای و لباسی که به تن خریدار ننشست

کلاهبرداری رایانه ای و لباسی که به تن خریدار ننشست.

کلاهبرداری رایانه ای و لباسی که به تن خریدار ننشست

به گزارش اقتصاد 100  ،رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی فردی که با کلاهبرداری در صفحات فروشگاهی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری در قالب فروش لباس می نمود، خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت:

در پی مراجعه شهروند هم استانی به پلیس فتا شهرستان زرندیه و ارائه شکوائیه مبنی بر کلاهبرداری رایانه ای در قالب فروش عمده لباس در شبکه های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناس پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: برابر اظهارات ابتدایی شاکی پرونده، وی پس از بازدید از فروشگاه اینترنتی و انتخاب لباس های مورد نظر خود اقدام به واریز 69 میلیون ریال به حساب شخص فروشنده نموده است اما پس از گذشت چند روز فروشنده پاسخگو نبوده و عمل مجرمانه کلاهبرداری رایانه ای برای خریدار هم استانی متصور می گردد.

سرهنگ آنقی بیان کرد: با توجه به اقدامات فنی و تخصصی کارشناس پلیس فتا که پس از تشکیل پرونده در سریع ترین زمان ممکن به انجام رسید، سرنخ هایی از متهم اصلی پرونده به دست آمده و وجه کلاهبرداری شده از شاکی نیز در حساب بانکی مجرمانه مسدود گردید.

وی افزود: با توجه به تحقیقات موشکافانه و بررسی حساب های بانکی مجرمانه که توسط کلاهبردار برای دریافت پول مورد استفاده قرار می گرفت در نهایت متهم به هویت مشخص شناسایی و پس از هماهنگی قضایی و اخذ مجوزهای لازم وجه کلاهبرداری شده به شاکی بازگردانده شد و متهم برای ادامه روند قضایی به مراجع قضایی معرفی گردید.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده‌ی فروشگاه‌هایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی در حال فروش کالاهای خود می‌باشند توجه نکنید و خریدهای خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید و از پرداخت بیعانه و پرداخت وجه معامله پیش از مشاهده ی کالا جدا خودداری نمایید و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به صورت 24 ساعته با کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا در ارتباط باشید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما