اتحادیه فروشندگان پوشاک از افت چشمگیر فروش البسه در فضای مجازی خبر داد
عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک با اشاره به اختلال اینترنت و وضعیت کشور اظهار داشت فروش آنلاین پوشاک حداقل 70 درصد کاهش یافته است. افتخاری اعتقاد دارد در این شرایط باید بستههای حمایتی کوتاهمدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.
به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازدیجیاتو، «مجید افتخاری» عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفتوگو با ایسنا، از افت حداقل 70 درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود 50 درصدی در فضای فروشگاهی خبر داد.
او با اشاره به آسیب به کسب و کارهای اینترنتی به دلیل قطعی اینترنت، گفت:
«در پی شرایط اخیر، کسب و کارها دچار کاهش تقاضا شدهاند و شرایط از زمان شروع کرونا به مراتب وخیمتر است. با وجود اینکه ابتدای فصل است، مشاهدات میدانی نشان میدهد اغلب فروشگاه داران کالاهای جدید فصل را به بازار نیاوردند یا درصد آن بسیار ناچیز است.»
افتخاری معتقد است با توجه به اینکه صنعت پوشاک خصوصی است و وابستگی به نهاد خاصی ندارد، در این شرایط باید بستههای حمایتی کوتاه مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه برخی کارخانجات در حال تعدیل نیرو هستند اظهار داشت این موضوع چالشهای جدید ایجاد خواهد کرد که در این شرایط راحتترین حمایت دولت میتواند تعویق هزینههای تامین اجتماعی باشد.
گفتنی است پوشاک تنها قربانی فیلترینگ و محدودیتهای یک ماه گذشته اینترنت نیست. به طور مثال روز گذشته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران اعلام کرد طی روزهای اخیر، 80 تا 90 درصد تورهای ورودی به ایران، کنسل شده است. به گفته رفیعی گردشگری به شدت به اینترنت وابسته است و کندی اینترنت و فیلتر پلتفرمها، آسیبهای زیادی را متوجه این صنعت کرده است.
رئیس مجمع واردات نیز چندی پیش اظهار داشت امروزه دیگر کسبوکاری وجود ندارد که با اینترنت سر و کار نداشته باشد، از همین رو با قطعی اینترنت و فیلتر، به تمامی کسبوکارها آسیب وارد میشود.
ارسال نظر