وعده و وعید معاون وزیر درباره نخود و لوبیا

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات در ماه‌های آینده اصلاح و تثبیت خواهد شد.

وعده و وعید معاون وزیر درباره نخود و لوبیا

به گزارش اقتصاد100، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه حبوبات در بازارهای جهانی تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت،گفت: قیمت حبوبات از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعا با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: فصل برداشت جهانی حبوبات از خردادماه شروع می شود که قطعا قیمت ها کاهشی خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: از طرفی با تامین ارز خوبی که بانک مرکزی انجام داده و عرضه فراوان این کالا در بازار قیمت ها را تثبیت خواهیم کرد.

گفتنی است؛ قیمت حبوبات از ابتدای سال ۱۴۰۳ با افزایش همراه شد. افزایش قیمتی که بسیاری از فعالان این حوزه علت آن را ناشی از افزایش قیمت جهانی می دانند.

سید عبدی افتخاری_دبیر انجمن حبوبات ایران پیش تر در گفت وگویی با ایسنا اعلام کرده بود که افزایش قیمت حبوبات در مبادی ورودی بر مبنای افزایش قیمت در بازارهای جهانی است و تجار سر خود نسبت به تغییر قیمت اقدام نمی کنند اما افزایش قیمت در داخل کشور مربوط به واسطه ها است.

وی همچنین عنوان کرد که واسطه ها در مواقعی که تعادل عرضه و تقاضا به هم می خورد وارد بازار می شوند و با اقدامات خود باعث می شوند در بازار نوسان ایجاد شود. بنابراین باید ضمن تقویت تولید داخل واردات نیز منظم انجام شود تا فرصتی برای ابراز وجود واسطه ها فراهم نشود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما