گروه صنعتی تراکتورسازی ایران

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران

«هلدینگ صنعتی به بزرگی نام ایران»

شرکت تراکتورسازی ایران در سال 1347 بصورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و درتاریخ 21/01/1375 به شرکت سهامی عام تبدیل و درتاریخ 09/05/1375 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است. مرکز اصلی شرکت در شهرستان تبریز واقع  است. در سال 1387 با توجه به روند خصوصی سازی و  در راستای سیاست‌های دولت در اجرای اصل 44 قانون اساسی 45/42 درصد از سهام شرکت متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، توسط کنسرسیومی مشترک از شرکت سرمایه‌گذاری مهر ایرانیان و گروه خودروسازی سایپا خریداری گردید و در سال 1388 با توجه به خرید سهام شرکت  از سوی صندوق سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، این صندوق سهامدار عمده شرکت محسوب گردید. از سال 1389 مطالعات مربوطه بمنظور ایجاد زیرساختهای نرم افزاری لازم جهت تبدیل شرکت تراکتورسازی ایران به یک شرکت هلدینگ آغاز و پس از تکمیل اقدامات، شرکت تراکتورسازی ایران بعنوان یک شرکت هلدینگ و در قالب گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.

در حال حاضر این شرکت با ظرفیت اسمی 30000 دستگاه در سال، با تولید انواع تراکتور از رنج 38 تا 150 اسب بخار که شامل تراکتورهای  سبک، متوسط، نیمه سنگین و سنگین می‌گردد بعنوان بزرگترین تولید کننده تراکتور در سطح خاورمیانه مطرح می باشد. در کنار فعالیت اصلی تولید  انواع تراکتور، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در راستای برنامه های توسعه ای خود و با هدف تنوع گرایی در ارائه محصولات ، ایجاد و یا افزایش تولید و عرضه برخی دیگر از محصولات را در برنامه های خود قرار داده و اقدامات لازم را به منظور تامین و تقویت زیرساخت های مربوط به این کسب و کارها بعمل آورده است. از جمله مواردی که می توان به عنوان کسب و کارهای جدید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نام برد عبارتند از: توسعه تولید و فروش انواع ابزارهای مخصوص، ابزار دقیق و ابزارهای پیچیده برشی مورد نیاز خطوط تولید و مونتاژ صنایع کشور ؛ برنامه ریزی برای تولید و عرضه انواع ادوات کشاورزی پیشرفته و تکنولوژی بالا و نیز انواع بکهولودر  با کاربری راهسازی و عمرانی ، توسعه فروش قطعات یدکی تراکتور از طریق افزایش سهم بازار و نیز پاسخگویی موثرتر به نیازهای کشور در این زمینه و همچنین افزایش فروش و صادرات انواع موتورهای صنعتی، کشاورزی و خودرویی به همراه انواع قطعات ریخته گری ؛ مجموعه این فعالیت ها در قالب کسب و کارهای مختلف در شرکت مادر و شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به انجام می رسد که ذیلاً گزارشی از فعالیت شرکت های اصلی گروه بشرح زیر ارائه می شود:

1- شرکت ریخته گری: این شرکت بزرگترین شرکت ریخته گری تولید قطعات چدنی در کشور است که بالغ بر  50,000 تن تولید سالانه دارد و بعنوان یک شرکت دانش بنیان ، طراحی و ساخت قالبهای مورد نیاز را در داخل شرکت انجام میدهد و تولید سالانه بیش از 400 نوع محصول چدنی  از 300 گرم تا بیش از  300 کیلوگرم از قابلیتهای منحصر به فرد این شرکت است.در حال حاضر شرکت ریخته گری علاوه بر تامین قطعات مورد نیاز شرکت تراکتورسازی، برخی قطعات شرکت های ایرانی از جمله ایرانخودرو، سایپا، چرخشگر، ایدم و برخی شرکت های  کشورهای خارجی مانند ایتالیا، آلمان و ترکیه را نیز تامین می کند.

2- شرکت موتورسازان: این شرکت  به عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای دیزلی کشور و همچنین بعنوان یک شرکت دانش بنیان با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات لازم در ساخت انواع موتورهای سه، چهار و شش سیلندر با کاربردهای مختلف کشاورزی، خودرویی، صنعتی، ماشین‌آلات راه‌سازی و ... فعالیت نموده و تأمین‌کننده بخشی از نیاز واحدهای صنعتی کشور  مانند کمباین‌سازی، لیفتراک سازی، هپکو، کمپرسورسازی می‌باشد و ضمنا محصولات این شرکت به کشورهای ترکیه، عراق، بلغارستان، آذربایجان، سوریه و سودان  صادر می گردد.این شرکت توسعه تولید موتورهای نسل جدید تراکتوری با استاندارد آلایندگی stage3a و نیز توسعه فروش موتورها با کاربری خودرویی، صنعتی، دیزل ژنراتور، پمپ آب و.. را به عنوان برنامه های توسعه ای خود در سال های پیش رو دنبال می نماید.   

3-  شرکت خدمات صنعتی :فعالیت شرکت خدمات صنعتی  تولید قطعات استراتژیک تراکتور از جمله کلاچ ، داشبورد ،کابین ، تجهیزات هیدرولیک، بکهولودر  و ارائه خدمات فنی در ارتباط با تاسیسات عمومی از قبیل تامین آب ، برق، بخار یا هوای فشرده به مجتمع تراکتورسازی ایران می‌باشد علاوه بر آن شرکت مذکور تولید محصول استراتژیک بکهولودررا عهده دار بوده و با در اختیار گرفتن 70% سهم بازار بعنوان بزرگترین تولید کننده در کشور بشمار می رود.

4- شرکت مهندسی تامین قطعات : فعالیت محوری این شرکت انجام فعالیتهای مهندسی ساخت و  تامین قطعات، مجموعه‌ها، ابزارآلات، ماشین‌آلات ، تجهیزات و عملیات بازرگانی  می‌باشد.در سال‌های اخیر بخش عمده فعالیت‌های خودکفایی ، تولید انبوه قطعات  و تولید انبوه  ابزار در این شرکت انجام شده که کاهش چشم‌گیری در قیمت تمام شده و افزایش سودآوری شرکت مادر داشته است.

5- شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان : فعالیت اصلی این شرکت، طراحی، ساخت،تولید و مونتاژ انواع خودرو وقطعات یدکی و تجهیزات خودرو می باشد. در راستای تنوع‌گرایی، توسعه کسب و کارها و افزایش درآمد ؛تولید و مونتاژ کامیونت های 8 و 11 تنی در حیطه کاری شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان قرار دارد. و ارائه محصولات متنوع دیگر بعنوان برنامه های آینده این شرکت مورد نظر می باشد.

6- شرکت بازرگانی و خدمات پس از فروش ( ت ث ث):: ارائه خدمات پس از فروش ، تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی، صادرات و خدمات در خصوص ما شین آلات کشاورزی، ادوات و دنباله بندها، قطعات و لوازم مربوطه .

7- تراکتورسازی کردستان :تولید انواع تراکتورهای کشاورزی با توان متوسط، ماشین آلات صنعتی و تولیدی، ادوات کشاورزی .

8- تراکتورسازی ارومیه: ساخت و تولید انواع تراکتورهای‌کشاورزی سبک و باغی و ادوات کشاورزی.

9- شرکت تاجیران ؛ بعنوان یکی از سایت های خارج از کشور گروه صنعتی تراکتور سازی ایران وظیفه ساخت و مونتاژ تراکتور، قطعات و تجهیزات کشاورزی را بر عهده دارد.

10- شرکت ونیران ؛ سایت مستقر در آمریکای مرکزی، وظیفه ساخت و مونتاژ تراکتور، قطعات و تجهیزات کشاورزی را انجام می دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما