واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به شرکت تعاونی؟

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تلاش داریم با شفافیت و در اتاق شیشه‌ای گذاشتن دارایی‌های کشور به بخش خصوصی نشان دهیم که دولت به بخش خصوصی اعتماد کامل دارد ولی در دوره جدید بهترین مدل کسب و کار سرمایه‌گذار را نیز در کنار اهمیت قیمت‌گذاری لحاظ خواهیم کرد. او افزود: در دوره جدید با جدیت به تعاونی‌های دارای صلاحیت و برنامه حتی در زمینه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعتقاد داریم.

واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به شرکت تعاونی؟

به گزارش اقتصاد100، «مالک رحمتی» عصر امروز چهارشنبه، سوم آبان در نشست با بخش خصوصی، نخبگان و خبرنگاران در استان یزد با اشاره به اهمیت مولدسازی و ارزش افزایی دارایی‌های مازاد دولت، اظهار کرد: یک ضلع موضوع مولدسازی تعیین دارایی‌های کشور است که در طول چند سال گذشته در قالب سامانه‌ای این مهم انجام شده است.

وی یک ضلع دیگر از مولدسازی را طرح‌های نیمه تمام دولت ذکر کرد و گفت: نکته مهم در مولدسازی، تعیین دارایی‌ها و ترسیم نقشه راه و مسلط شدن بر طرح‌های نیمه تمام است ولی نسخه نجات‌بخش در مرحله نهایی، موضوع واگذاری دارایی‌ها مازاد دولت بر اساس هفت راهکار اعم از مشارکت خصوصی، بی او تی، واگذاری نقد و اقساط و تهاتر و سایر راهکارهاست.

رحمتی ادامه داد: براساس آیین‌نامه مولدسازی، همه دستگاه‌های اجرایی موظف به احصاء دارایی‌های مازاد و تعیین بهترین کارایی‌ها و قیمت گذاری مناسب برای آنها و تعیین طرح‌های در اولویت این دستگاه‌ها برای صرف اعتبار حاصل از مولدسازی در جهت تکمیل آنها، هستند.

وی به اهمیت نوآوری در این حوزه تاکید کرد و گفت: قطعاً باید از نعمات و مزیت‌های نسبی کشور براساس خرد جمعی در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفته شود.

رحمتی با تاکید بر این که مولدسازی تبدیل دارایی‌هاست نه خام فروشی به عبارتی ارزش افزایی دارایی‌ها برای تبدیل آنها به احسنت است، گفت: قطعاً در باور عمومی حفظ دارایی‌ها در شرایط تورم اقدام مطلوبی به نظر می‎رسد ولی در دولت سیزدهم تلاش داریم دارایی‌های دولت را مولد کنیم تا یکی از گره‌های دستگاه‎های اجرایی که طرحهای نیمه تمام است را بگشاییم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما