آخرین وضعیت پرداخت وام خرد بدون ضامن + جزئیات

بانک‌های دولتی در 10 ماه گذشته 44 هزار و 581 میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن به یک میلیون و 216 هزار نفر پرداخت کردند و بانک سپه رتبه نخست را در اعطای وام ثبت کرده است.

آخرین وضعیت پرداخت وام خرد بدون ضامن + جزئیات

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100 - شعار دولت سیزدهم تسهیل پرداخت وام خرد به متقاضایان بود و برای دستیابی به این منظور نیز وزارت اقتصاد دی ماه سال گذشته بانک‌های دولتی را مکلف کرد اعتبارسنجی را جایگزین درخواست ضامن کنند و مطابق با رتبه مشتریان وام دهند.

وزارت اقتصاد اعلام کرد این بخشنامه با تاخیر پنج ماهه توسط بانک مرکزی به بانک‌های دولتی ابلاغ شد  اما بانک‌های دولتی از بهمن ماه سال گذشته پرداخت این تسهیلات را در دستور کار خود قراردادند.

وزارت اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود آخرین وضعیت اعطای تسهیلات خرد توسط بانک‌های دولتی را منتشر کرد. براساس این گزارش از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا پایان آبان امسال، 44 هزار و 581 میلیارد و 722 میلیون تومان تسهیلات به یک میلیون و 216 هزار و 818 هزار نفر پرداخت شده است.

در جزئیات گزارش آمده است که از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است که این آمار در پایان مرداد ماه با جهشی قابل توجه به ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳هزار و ۴۶۰ نفر رسید که تنها در یک ماه ۷ هزار و ۷۴۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان رشد داشته است.

همچنین، بانک ها از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا پایان آبان امسال،44 هزار و 581 میلیارد و 722 میلیون تومان تسهیلات به یک میلیون و 216 هزار و 818 هزار نفر پرداخت کرده اند که از انتهای مرداد ماه تا پایان آبان 20 هزار و 908 میلیارد و 366 میلیون تومان به این رقم پرداختی ها اضافه شده که این میزان تسهیلات به 513 هزار و 358 نفر پرداخت شده است که جهشی قابل توجه را نشان می دهد.

بیشترین تسهیلات بدون ضامن از سوی بانک سپه با مبلغ 13 هزار و 847 میلیارد و 355 میلیون تومان به 477هزار و 663 نفر پرداخت شده است.

بعد از آن، بانک تجارت با 16درصد،  بانک رفاه کارگران با 10درصد و بانک قرض الحسنه مهر ایران با 11درصد، رتبه های بعدی را از نظر میزان پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بین بانک‌های دولتی  به خود اختصاص داده اند.

بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی دولتی کمترین میزان پرداخت وام بدون ضامن را داشته است. این بانک در مجموع 58 وام به مبلغ 5 هزار و 520 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا کرده است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما