بانک ملت

بانک ملت
«تغییر را احساس کنیم»
بانک ملت به موجب مصوبه‌ مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل در اداره‌ ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.
با ادغام بانک ها، سرمایه‌ اولیه‌ بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید. 
به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ 17 فروردین87) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره 68985/ت 37925 مورخ 2 مرداد 86) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 353000 میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.
مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.

افتخارات ملی و بین المللی

- تقدیر رییس جمهور اسبق کشور از بانک ملت

- کسب مقام برتر در بانک های تجاری کشور

- دریافت گواهینامه ISO 9001:2000 از موسسه بین المللی Moody

- کسب مقام نخست در بین بانک های دولتی در طرح ارزیابی عملکرد و تعیین کارایی بانک های دولتی در سال 1382

- کسب مقام برتر در سال 2000 از سوی موسسه بین المللی The Banker

- کسب مقام برتر در سال 2002 از سوی موسسه بین المللی The Banker

- تقدیر وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی از بانک ملت در سال 1385

- تقدیر وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی از بانک ملت در سال 1387

- تنها بانک برگزیده در ردیف پنج سازمان برتر در زمینه ارتقاء نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد، سال 1389

- تقدیر وزیر وقت بازرگانی از بانک ملت در راستای طرح خرید گندم

- کسب رتبه ششم صد شرکت برتر در سال مالی 1392

- کسب عنوان سازمان برتر در حوزه فناوری و مدیریت سلامت اداری کشور، سال 1393

- کسب تندیس زرین برند محبوب در سال 1393

- دریافت تندیس صداقت در حوزه بانکداری الکترونیک، سال 1393

- کسب عنوان کارآفرین برتر در کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی، سال 1393

- کسب تقدیرنامه چهار ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی در سال 1393

- کسب تندیس زرین برند محبوب در حوزه خدمات الکترونیکی در سال 1394

- کسب تندیس زرین برند محبوب در حوزه خدمات بانکی در سال 1394

- کسب تندیس زرین محبوب ترین بانک ایران در سال 1395 به انتخاب پنجاه هزار مشتری شبکه بانکی
 
- کسب تندیس برترین خدمات الکترونیکی در سال 1395 به انتخاب پنجاه هزار مشتری شبکه بانکی
 
- کسب عنوان سومین شرکت برتر ایران در رتبه بندی سال 1395 سازمان مدیریت صنعتی ایران
 
- کسب تندیس زرین بانک محبوب ایران در سال 1396 به انتخاب یکصد هزار مشتری شبکه بانکی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما