کارخانجات ایران مرینوس

حجم ویدیو: 12.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24

 کارخانجات ایران مرینوس در سال 1346 با هدف تولید منسوجات پشمی و فاستونی در شهرستان قم و ابتدائا” با نام شرکت سهامی خاص پشمبافی ایران تاسیس گردید و در سال 1353 نام شرکت به پشمبافی ایران مرینوس تغییر یافت و در سال 1354 به شرکت سهامی عام تبدیل شد و در سال 1371 نهایتا” به نام کارخانجات ایران مرینوس نامیده شد.

شرکت در بهمن ماه 1356 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و نام آن از این سال در تابلو بورس درج شده است.(نماد نمرینو)

این کارخانجات با دارا بودن خطوط کامل تولیدی ، شامل کارخانه ریسندگی، مقدمات بافندگی، کارخانه بافندگی، کارگاه رفوگری، کارخانه رنگرزی و تکمیل در شهرک صنعتی شکوهیه قم یکی از کاملترین خطوط تولید منسوجات کشور می باشد.

قدمت تولید کالای مرغوب در ایران مرینوس همراه با دانش فنی پر سابقه و نیز ماشین آلات بروز آوری شده موجبات آن را فراهم نموده است که این شرکت جزو قویترین و خوش نامترین تولید کنندگان فاستونی ایران باشد.

اخذ انواع گواهینامه های تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت ، استانداردهای تشویقی ، لوح های تقدیر فراوان در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظایر اینها همه و همه نمونه هایی از عملکرد پویا و تعالی جوی شرکت ایران مرینوس بوده است.

شرکت ایران مرینوس در دو رشته فعالیتی تولیدی ارائه کننده منسوج و البسه بوده و از طریق عرضه محصولات خود به بازار کشور از یک سو و ارائه البسه در نمایندگی های فروش سی و هشت گانه خود از سوی دیگر سعی در حضور همه جانبه در عرصه تولید داشته و با تولید بیش از دو میلیون و پانصد هزار متر انواع منسوجات فاستونی در سال گامهای استواری را در این زمینه برداشته است و در همین راسته با الحاق خط تولید جدید خود مترصد تولید منسوجات و نهایتا” البسه پنبه ای و پاکویی برای نسل جوان و نوجوان می باشد.

پارچه های عبایی مرغوب و نیز پتوهای مسافرتی با کیفیت از جمله تولیدات دیگر این شرکت بوده است که هر یک مطلوبیت های خاص و جدیدی را به عرضه گذاشته است و در عرضه به بازار بسیار موفق بوده و جزو آیتمهای اصلی تولید لحاظ شده است.

با عنایت به توانمندیهای بالقوه موجود در شرکت ایران مرینوس، در حال حاضر منسوجات پلی استر- ویسکوز مورد مصرف نیروهای مسلح نیز در چرخه تولید قرار گرفته است که در برنامه تولید سال آتی به یکی از آیتمهای تولید عادی این شرکت اضافه خواهد شد.

تکمیلهای ویژه اجرا شده در خط تولید این شرکت مانند بهره گیری از تکنولوژی نانو، تکمیلهای واتر پروف و آمپرمابل، تکمیلهای ضد آتش و امثالهم گستره تولیدات این شرکت را افزایش داده و قابلیت های بیشتری را تعریف می نماید چنانچه تولید منوج با نخای ترکیبی با نخهای لایکرا در واحد ریسندگی این شرکت نیز چنین امکاناتی را فراهم نموده است.

برنامه ها:

  •  واحد تحقیق و توسعه این شرکت با بهره گیری از نرم افزارها و سخت افزارهای پیشرفته علاوه بر تحقیق در زمینه موارد تحت پوشش تولیدات فعلی، فعالیتهای جالب توجه دیگری را در سایر زمینه ها داشته است که می توان به رنگرزی با انواع رنگهای طبیعی و گیاهی در طیفی بسیار وسیع برای پشم و با روش داندانه ای و نیز دست یابی به رنگ مشکی سامورایی چادرهای پلی استری اشاره نمود که هر یک گسترده ای وسیع ازتحقیق و جمع آوری اطلاعات و آزمونهای متعدد را شامل شده است و در هر مورد اقداماتی جهت گسترش بازار انجام شده که بعضا” به دلایل بیرونی به نتایج مورد توقع نرسیده است و بعضا” در جریان است. 
  •  یکی دیگر از موارد مورد توجه شرکت ایران مرینوس، گام برداشتن هر چه بیشتر در زمینه تامین و تولید البسه می باشد که در این راستا و فعلا با بهره گیری از تولید کنندگان صاحب نام پوشاک مردانه، عرضه کت و شلوار وشلوار در فروشگاههای نمایندگی شرکت در کشور و نیز فروشگاههای رفاه انجام می گردد و اضافه کردن خط تولید البسه نیز در برنامه های آتی این شرکت قرار داد شده است.

    این اقدام علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر موجبات نزدیک تر شدن به مصرف کننده نهایی و جذب سلایق و نظرات ایشان را به همراه خواهد داشت. اضافه می شود که نام تجاری ((مرین)) جهت البسه تولیدی شرکت ایران مرینوس به ثبت رسیده است و در برنامه های میان مدت شرکت، با اصل تقدم و تاکید بر تولید منسوج، تولید و عرضه پوشاک با این نام تجاری تعریف و تثبیت شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما