یک سازمان خاص در آستانه فروپاشی

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا هشدار داد که این سازمان در پی تشدید اختلافات ناشی از جنگ اوکراین در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

یک سازمان خاص در آستانه فروپاشی

به گزارش اقتصاد100 به نقل از روسیا الیوم، رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه مقدونیه شمالی اذعان کرد که این سازمان در پس زمینه درگیری در اوکراین از یک بحران عمیق رنج می‌برد.

«بوجار عثمانی» در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز افزود: بزرگترین چالش کنونی سازمان همکاری و امنیت اروپا رهبری سیاسی است، زیرا این سازمان بدون رئیس نمی‌تواند کار کند.

عثمانی تأکید کرد که رویکرد روسیه سازمان امنیت و همکاری اروپا را فلج کرده است.

او همچنین گفت که ممکن است برای جلوگیری از فروپاشی سازمان، تمدید دوره ریاست خود را پیشنهاد دهد. اما همانطور که فایننشال تایمز اعلام کرد، این امر به تأیید فدراسیون روسیه نیز نیاز دارد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که اختیارات عثمانی به عنوان رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در ماه دسامبر به پایان می‌رسد و جانشین او باید از حمایت همه کشورهای شرکت کننده در سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله روسیه برخوردار شود.

به نوشته این روزنامه، روسیه با تنها نامزد پست ریاست جدید این سازمان یعنی وزیر امور خارجه استونی مخالفت کرده است.

این در حالی است که وزیر خارجه استونی هم پیشتر اذعان کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا با بزرگترین بحران تاریخ خود روبرو است.

وی در این خصوص گفت: ما نتوانستیم بر سر بودجه چند ساله به توافق برسیم. ما بر سر ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا به توافق نرسیدیم و هنوز برای سال ۲۰۲۴ رئیسی انتخاب نکرده ایم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما