ناوگان امدادخودروی جاده‌ای در آستانه سفرهای نوروزی افزایش می‌یابد

یک مقام مسئول، از افزایش ناوگان خودورهای امدادی و تعمیراتی مستقر در جاده‌ها در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد.

ناوگان امدادخودروی جاده‌ای در آستانه سفرهای نوروزی افزایش می‌یابد

به گزارش انجمن صنفی شرکت‌های امدادخودرویی کشور، سیدمهدی حسینی با بیان اینکه در حوزه امداد خودرو کشور مافیای بسیار زیادی وجود دارد، افزود: بخش خصوصی توان بسیار بالایی دارد، اما متأسفانه تاکنون بهای چندانی به تقویت حوزه امدادی کشور داده نشده است.

 

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های امدادخودرویی کشور با اشاره به اینکه حضور مافیا در حوزه امدادخودرو باعث شده که بخش خصوصی در این حوزه، روز به روز کوچک‌تر شود و نتواند تقاضای این بخش را به میزان کافی پاسخگو باشد، یادآور شد: بخش امدادخودرو در حوزه جاده‌ای کشور از سال‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و سعی دارد با نصب اپلیکیشن جدید بتواند در آن واحد اگر تصادفی در جاده‌های کشور رخ دهد تصاویر را ارسال کند.

 

حسینی افزود: با راه‌اندازی سامانه جدید در حوزه امدادخودرویی کشور شاهد اطلاع‌رسانی به موقع به تمامی بخش‌ها خواهیم بود.

 

رئیس انجمن امدادخودروی کشور با بیان اینکه به زودی این سامانه در اختیار تمامی رانندگان امدادخودرو قرار خواهد گرفت و همین موضوع باعث تقویت این بخش خواهد بود، به توان بخش خصوصی در ساماندهی این حوزه اشاره و تصریح کرد: باید دولت به بخش خصوصی کمک کند در حوزه امدادخودرو سرمایه‌گذاری کند تا ما بتوانیم این بخش را در تمامی استان‌ها و به ویژه مناطق حادثه خیز کشور توسعه دهیم.

 

حسینی افزود: در برخی از حادثه‌ها، امدادخودرو بسیار زودتر از سایر دستگاه‌های خدمات رسان به محل سانحه می‌رسند که این خود نشان دهنده توجه و اهمیت این بخش به وظایف خود است.

 

رئیس انجمن امداد خودروی کشور با اشاره به دریافت گواهینامه مهارت آموزی توسط رانندگان امدادخودرو گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین انجمن امدادخودرو با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده، رانندگان امدادخودرو می‌توانند جهت دریافت گواهینامه در سایت ثبت نام کنند و مهلت ثبت نام در این آزمون تا ۱۱ بهمن است.

 

وی خاطرنشان کرد: رانندگان امدادخودرو علاوه بر آموزش‌های علمی باید حد نصاب نمره در آموزش‌های عملی و اجرایی را هم دریافت کنند، تا موفق به کسب گواهینامه مهارت و اشتغالزایی شوند.

 

حسینی با اشاره به وجود مافیا از سال‌های گذشته در حوزه امدادخودرو کشور بیان داشت: خوشبختانه با همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه وزارت صنعت، توانستیم تا حدودی مافیای امدادخودرویی کشور را که باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای رانندگان خودرو و همچنین دریافت هزینه‌های بسیار بالا از رانندگان می‌شدند را جمع کنیم.

 

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های امدادخودرویی کشور تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن سفرهای نوروزی سعی خواهیم کرد تعداد ناوگان را در حوزه امدادخودرویی کشور جهت رفاه بیشتر مسافران در جاده‌ها فراهم کنیم.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز