وضع مالیات 60درصدی بر خرید و فروش دلار، سکه، خانه و ...

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: قانون سامانه مودیان مالیاتی و صندوق مکانیزه فروش، اجرا و تا پایان سال آینده تمام کاسبان، صنوف، شرکتهای دولتی، بورسی و تولید کننده باید صندوق مکانیزه فروش نصب کنند.

وضع مالیات 60درصدی بر خرید و فروش دلار، سکه، خانه و ...

به گزارشاقتثاد100 به نقل از فارس، جواد کریمی قدوسی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خود در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: قانون سامانه مودیان مالیاتی و صندوق مکانیزه فروش، اجرا و تا پایان سال آینده تمام کاسبان، صنوف، شرکتهای دولتی، بورسی و تولید کننده باید صندوق مکانیزه فروش نصب کنند.

 با اجرای این قانون تمام خرید و فروشها، معاملات و موجودی انبار، سود و ارزش افزوده کاسبان و صنوف در اختیار و نظارت دولت قرار می گیرد.

او اضافه کرد: قانون اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی نیز پس از ۴۳ سال در دست بررسی قرار داده شده است و بر اساس آن افرادی که حجم زیادی از نقدینگی و سرمایه خود را وارد بازار بورس، سکه و زمین می‌کنند و عامل ایجاد گرانی هستند باید ۶۰ درصد مالیات بپردازند.

وی ادامه داد: قحطی نان یکی از مشکلات و بحران‌هایی بود که دولت سیزدهم در آغاز کار خود با آن مواجه شد که با برنامه‌ریزی درست و استفاده از هوش مصنوعی و سیستم کارتخوان یکپارچه آن را تحت مدیریت و نظارت خود قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی گفت: آن زمان کشور ۸۰ میلیونی ایران تنها ۱۰ درصد گندم مورد نیاز مردم را در دسترس داشت که استفاده از سیستم هوشمند کارت خوان نه تنها سبب شد که قیمت نان گران نشود بلکه مصرف آرد ملت که در فروردین ۱۴۰۱ ماهانه ۷۵۰ هزار تن و معادل ۱۲ میلیون تن گندم در سال بود را امروز به ۵۳۰ هزار تن برساند که از این طریق نیز جلوی قاچاق ۲۰۰ هزارتن آرد قاچاق گرفته شد.

کریمی قدوسی افزود: علاوه بر آن از طریق این سیستم هوش مصنوعی بدون نظارت و بازرسی حضوری و صدور اخطار ومهر و موم نانوایی های متخلف، کشف شد که روزانه پنج هزار تن دیگر آرد در نانوایی‌ها گم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اثربخش بودن استفاده از این سیستم هوش مصنوعی، ۱۵۰ کالای اساسی دیگر با نرخ ثابت و کیفیت از این طریق مدیریت خواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت:در دولت سیزدهم نیز با حذف ارز ترجیحی چهار و نیم میلیارد یورو صرفه جویی شد و در خدمت توسعه و خدمات عمرانی کشور قرار گرفت.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما