پرسودترین و ضررده‌ترین ارزهای دیجیتال در هفته اول ژانویه ۲۰۲۴

اقتصاد 100- به جرات می‌توان گفت که هفته اول سال ۲۰۲۴ بسیار پر حادثه بود. همه چیز با یک حرکت بزرگ در روز سه‌شنبه شروع شد که قیمت بیت کوین را به اوج ۲۱ ماهه خود در نزدیکی ۴۶ هزار دلار رساند. این رالی صعودی به دلیل پیش‌بینی‌ها برای تایید احتمالی ETF اسپات بیت کوین آغاز شده بود.

پرسودترین و ضررده‌ترین ارزهای دیجیتال در هفته اول ژانویه ۲۰۲۴

با این حال، انتشار شایعاتی مبنی بر رد تمامی درخواست‌های ETF، روند بازار را به‌طور ناگهانی تغییر داد. قیمت بیت کوین در عرض چند ساعت به ۴۱،۵۰۰ دلار سقوط کرد. ولی با رد این حدس و گمان‌ها، این ارز دیجیتال بار دیگر سعی کرد یک روند افزایشی در پیش بگیرد.

بیت کوین  این بار هم موفق شد تا سطح ۴۴ هزار دلار صعود کند، اما از آن زمان جهت‌گیری خاصی نداشته است. با این وجود، ارزش بازار آن بالای ۸۶۰ میلیارد دلار باقی مانده و تسلط آن بر آلت‌کوین‌ها به ۵۲٫۲ درصد افزایش یافته است.

در این میان، اکثر آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته افت قابل‌توجهی را تجربه کردند. سولانا یکی از بزرگ‌ترین بازنده‌ها است که قیمت آن، ۱۰ درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرده است.

آلت‌کوین‌های برتر دیگر، از جمله کاردانو (۱۴ درصد)، اولانچ (۱۴ درصد)، پالیگان (۱۴ درصد)، پولکادات (۱۶ درصد)، چین‌لینک (۱۱٫۵ درصد) و دوج‌کوین (۱۲ درصد)، نیز شاهد افت قابل‌توجه قیمت خود بودند.

در این میان، بانک (BONK) نیز با افت ۲۵ درصدی قیمت خود، در بین آلت‌کوین‌های با ارزش بازار متوسط پیشتاز است.

جدول ارزهای دیجیتال

در مقابل، ارزهای دیجیتال GMT، آکاش نتورک (AKT) و سلستیا (TIA) به ترتیب با رشد هفتگی ۴۲، ۲۷ و ۲۱ درصدی خود خودنمایی می‌کنند.

منبع:اکونگار

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما