لحظه شماری برای هاوینگ بیت کوین / نکاتی که باید رعایت کرد

اقتصاد 100- بیت کوین در آستانه یک اتفاق سرنوشت‌ساز قرار دارد که ممکن است روند قیمت آن را در آینده شکل دهد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۱۰ ژانویه تصمیم نهایی خود را در مورد راه‌اندازی صندوق ETF اسپات بیت کوین توسط شرکت‌های متقاضی اعلام خواهد کرد و طبق گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که آن را تأیید کند. اما در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

لحظه شماری برای هاوینگ بیت کوین / نکاتی که باید رعایت کرد

به غیر از تصمیم SEC، عوامل دیگری از جمله تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هم بر قیمت این دارایی تأثیر خواهد داشت. در این میان، داده‌های آن‌چین حکایت از ادامه صعود قیمت این ارز دیجیتال دارند. در ادامه نگاهی به شرایط بازار در آستانه تصمیم SEC و همچنین رویداد هاوینگ در ماه‌های آتی خواهیم داشت.

مشخص شدن سرنوشت ETF اسپات بیت کوین

در هفته جاری بالاخره سرنوشت ETF اسپات بیت کوین مشخص خواهد شد. تصمیم SEC تأثیر زیادی بر پذیرش سازمانی بیت کوین خواهد داشت. البته تاکنون هیچ گزارش قطعی مبنی بر تأیید ETF‌ها دریافت نشده است.

صندوق‌های ETF اسپات در اروپا تأیید شده‌اند و فقط بریتانیا آنها را ممنوع کرده است. لذا، ایالات متحده باید هرچه سریع‌تر تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند. با این وجود، همچنان ابهاماتی در مورد تأیید آن وجود دارد. حتی این احتمال می‌رود که گری‌ گنسلر بار دیگر برنامه‌ای برای سرکوب حوزه کریپتو داشته باشد.

به نظر می‌رسد معامله‌گران نسبت به آنچه که ممکن است برای قیمت بیت کوین اتفاق بیفتد، آماده می‌شوند. یک تئوری رایج، افت ناگهانی و به دنبال آن، بهبود آهسته قیمت است.

به هر حال، تصمیم SEC تأثیر زیادی بر قیمت بیت کوین و حتی سایر بخش‌های حوزه کریپتو خواهد داشت. مایکل ون ده پوپه، تحلیلگر معروف، پیش‌بینی کرده است که تقریبا ۳۰ تا ۶۰ میلیارد دلار سرمایه به سمت بازار کریپتو سرازیر شود که از طریق آن، بیت کوین با چرخه صعودی مشابه با حباب دات‌کام یا طلا در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ مواجه خواهد شد.

آرامش قبل از طوفان در روند حرکت بیت کوین

حرکت قیمت بیت کوین در تایم‌فریم کوتاه‌مدت نشان از «آرامش قبل از طوفان» دارد. قیمت این ارز دیجیتال از اوایل دسامبر در محدوده جانبی کوچکی نوسان می‌کند. معامله‌گران هنوز موفق به ایجاد یک روند مشخص نشده‌اند.

۱۰۰ روز تا هاوینگ؛ ۵ نکته مهمی که این هفته باید در نظر بگیرید!

با این وجود، محرک‌های قیمت که در این هفته رخ خواهند داد، می‌توانند قیمت را از این محدوده جانبی خارج و یک روند قوی را ایجاد کنند.

انتشار داده‌های CPI

در هفته جاری برخی از داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده منتشر خواهند شد. این داده‌ها تأثیر زیادی در تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو دارند.

در ۱۱ و ۱۲ ژانویه، هر دو شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) منتشر خواهند شد. هر دو این شاخص‌ها به عنوان محرک نوسانات کوتاه مدت برای دارایی‌های پرریسک نظیر بیت کوین شناخته می‌شوند.

با این حال، به نظر می‌رسد که موضع فدرال رزرو در قبال نرخ بهره در این ماه تغییر نخواهد کرد.

اندیکاتورها به روند صعودی بیت کوین اشاره دارند

سیگنال‌های دریافتی از اندیکاتورها حکایت از صعود قیمت بیت کوین در آینده دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه خنثی قرار گرفته و یک واگرایی را با قیمت ایجاد کرده است.

۱۰۰ روز تا هاوینگ؛ ۵ نکته مهمی که این هفته باید در نظر بگیرید!

متیو هایلند، تحلیلگر ارز دیجیتال، طی پستی عنوان کرد که، RSI به پایین‌ترین سطح خود از زمانی که قیمت بیت کوین ۲۷ هزار دلار بود، رسیده است. اگر الگویی که BTC در حال حاضر در آن قرار دارد، تداوم داشته باشد، قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت. گفتنی است، سایر تحلیلگران نیز این دیدگاه صعودی را تأیید کرده‌اند.

۱۰۰ روز تا رویداد هاوینگ بیت کوین

بیت کوین در آستانه یک رویداد مهم دیگری نیز قرار دارد، یعنی هاوینگ. طی این رویداد، پاداش استخراج بلاک بیت کوین نصف می‌شود و تاریخ احتمالی آن برای ۱۰۰ روز دیگر پیش‌بینی شده است. اگرچه تصمیم‌گیری در مورد ETF اسپات بیشتر توجهات را به خود جلب کرده، اما نباید از تأثیر رویداد هاوینگ بر قیمت بیت کوین غافل شد.

ماینرها در نتیجه نصف شدن سودآوری، با پیامدهایی روبرو هستند و طبق داده‌ها، تاکنون به طور مداوم موجودی خود را به فروش رسانده‌اند. به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Glassnode، بیت‌کوین‌های نگهداری‌شده در کیف‌ پول‌ ماینر‌ها کاهش یافته و از ۱.۸۲۷ میلیون بیت کوین در ابتدای دسامبر، به ۱.۸۱۹ میلیون بیت کوین رسیده است.

۱۰۰ روز تا هاوینگ؛ ۵ نکته مهمی که این هفته باید در نظر بگیرید!

در نهایت، لازم به ذکر است که شرکت مایکرواستراتژی هم در آستانه هاوینگ، در حال افزودن به ذخیره بیت کوین خود است.

منبع:گسترش نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما