خبر بد برای بازنشستگان/ ترس مردم از شرایط جدید !

اقتصاد 100- با توجه به اهمیت مستمر بودن تأمین اجتماعی برای بازنشستگان، این کانون توصیه می‌کند که بازنشستگان و مستمری‌ها بگیران به صورت سالانه تعهدات خود را اعلام کنند. این اعلام با انتشار آگهی بیمه درمان تکمیلی انجام می‌شود. در نهایت، این توافقات برای قرارداد سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ به امضای طرفین می‌رسد.

خبر بد برای بازنشستگان/ ترس مردم از شرایط جدید !

بر اساس توافقنامه منعقده بین کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ، تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی برای مدت بازنشستگان تامین اجتماعی آذر 1402 تا آذر 1403 افزایش یافت.

 بر این اساس با توجه به ماهیت بیمه و سرانه بودن قرارداد، شرکت بیمه تکمیلی که به ویژه در 5 ماه اخیر با رشد و توسعه خوبی مواجه بوده است، تدابیر و برنامه هایی را در نظر گرفت. با احتساب تعداد مؤسسات پزشکی در حزب قرارداد ارائه خدمات آنلاین به مردم از حدود 5 هزار مرکز درمانی به 8 هزار مؤسسه بیمارستانی، آزمایشگاهی و تصویربرداری و همچنین قرارداد با داروخانه هایی که برای بیماران خاص دارو ارائه می کنند، افزایش یافت.

مرکز عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی سالانه با انتشار فراخوان بیمه تکمیلی درمان تعهدات درخواستی را اعلام می کند و در نهایت این قراردادها برای قرارداد 1402-1403 به امضای طرفین رسید. این بیمه در نهایت با قیمت 310 هزار تومان برای بازنشستگان تمدید شد که نسبت به سال گذشته به معنای افزایش تکلیف بیماران خاص، صعب‌العلاج و جراحی‌های بزرگ از 75 میلیون تومان به 85 میلیون تومان و افزایش مبلغ بود. سقف خدمات آزمایشگاهی از 1750000 تومان به 2250000 تومان افزایش یافت.

با توجه به نیاز مبرم جامعه و به ویژه بیماران مبتلا به بیماری های خاص، با توجه به پایان سقف خدمت در قرارداد قبلی و اینکه در مدت 9 روز باید چند ساعت منتظر شروع قرارداد باشند. از ابتدای عقد قرارداد بیش از 30000 معرفی نامه برای بیماران خاص و جراحی های تخصصی در سراسر کشور صادر شده است.

سال گذشته برای هر بیمه شده 205 هزار تومان سرانه بیمه تکمیلی در نظر گرفته شد.

منبع:ساناپرس

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما